عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۸۶۱
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
حجت الاسلام کفیل:
رییس مرکز تخصصی نماز با ابراز تاسف از اینکه هنوز از ظرفیت مساجد آن طور که باید بهره نبرده ایم، گفت: نهضت بازگشت روحانیون به مسجد باید مورد توجه قرار گیرد.

عقیق:حجت الاسلام محمد صادق کفیل، رییس مرکز تخصصی نماز با ابراز تاسف از اینکه هنوز به قابلیت های مسجد آن طور که باید پی نبرده ایم،گفت: مسجد باید جایگاه حاکمیت دین باشد و بهترین حکومت دینی زمان نبی مکرم اسلام(ص) بود که محوریت حکومت آن حضرت مسجد بود.

وی ادامه داد: مشکل فرهنگی جامعه با مسجد قابل حل است اما ما هنوز از این ظرفیت عظیم آن طور که باید استفاده نکرده ایم و به مسجد به عنوان یک ساختمان برای اقامه نماز نگاه کرده ایم. همان گونه که برای دیگر نهادها و سازمان ها بودجه اختصاص می دهیم باید به مسجد هم بودجه تخصیص دهیم.

وی با اشاره به اینکه هنوز به مسجد به عنوان جایگاه تعلیم و تربیت خانواده ها نگاه نشده است، اظهار کرد: مسجد باید مرکز کمک کار مردم و کانون مشاوره برای اقشار مختلف جامعه محسوب شود. در این زمینه دولت، حوزه علمیه و مردم ضعیف عمل کرده اند. هنوز برای بهره گیری از همه ظرفیت های مسجد حتی نشست و سمینار نیز برگزار نشده است و اندیشمندان کشور و صاحب نظران در این زمینه دور هم جمع نشده اند تا بررسی کنند چگونه می توان از ظرفیت های مسجد بهره برد.

وی بیان کرد: باید نهضت بازگشت روحانیون به مسجد مطرح شود و مهم ترین کار طلاب باید امامت جماعت مسجد باشد زیرا که رمز موفقیت امام عصر(عج) بهره گیری از قابلیت های مسجد است. همان گونه که رمز موفقیت نبی مکرم اسلام(ص) همین بوده است.


منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین