عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۷۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۴۷
آیت الله نوری همدانی:
این مرجع تقلید سقط جنین را از جنس زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت دانستند و گفتند: امروز کسانی که جنین را سقط می کنند، گناه بزرگی مرتکب می شوند.
عقیق: حضرت آیت الله نوری همدانی در برنامه «چشمه معرفت» ویژه برنامه ایام ماه مبارک رمضان که از شبکه یک سیما پخش شد، در ادامه تبیین بحث معادشناسی، اظهار داشتند: معاد، زندگی پس از مرگ، عذاب، صراط،  بهشت و جهنم حقایقی هستند که در پیش روی ما قرار دارند.
ایشان با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص وعده برپاشدن قیامت، تصریح کردند: سوره هایی نظیر تکویر، انشقاق و انفطار از رستاخیزی جهانی خبر می دهند که مقدمه برپاشدن عرصه قیامت است.
این مرجع تقلید در ادامه به تفسیر و ترجمه آیات سوره تکویر پرداختند و ابراز داشتند: تکویر به معنای خاموش شدن چهره خورشید است.
حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: در هنگام قیامت، چراغ تابان خورشید خاموش شده و ستارگان تیره و تاریک می شوند؛ کوه ها از جای خود کنده شده و به حرکت درمی آیند؛ همه کارهای دنیا تعطیل می شود؛ حیوانات خوی درنگی خود را فراموش می کنند؛ و با جداشدن اکسیژن و هیدروژن از یکدیگر دریاها مشتعل می شوند؛ جان ها به پيكرها درآورده می ‌شوند و جفت يكديگر می ‌گردند.
ایشان با اشاره به آیات 8 و 9 سوره تکویر «وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ، ‏بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ‏»، ابراز داشتند: در این آیات به زنده به گورکردن دختران در دوران جاهلیت اشاره شده است و در قیامت پرسش می شود آن ها به چه گناهی کشته شدند.
معظم له، سقط جنین را از جنس زنده به گور کردن دختران در دوران جاهلیت دانستند و گفتند: امروز کسانی که جنین را سقط می کنند، گناه بزرگی مرتکب می شوند.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در روز قیامت نامه اعمال انسان ها گشوده و پخش می شود، ابراز داشتند: در این زمان، آسمان از جای خود کنده و آتش جهنم شعله ور شده و بهشت برای پرهیزکاران نزدیک می شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیه 14 سوره تکویر «عَلِمَتْ نَفْسٌ مَّا أَحْضَرَتْ»، گفتند: این آیه به مفهوم تجسم اعمال می پردازد چرا که تاکید دارد افراد در روز قیامت می دانند چه عملکردی را آماده کرده اند.
ایشان تصریح کردند: براساس نظر علامه طباطبایی و شیخ بهایی، اعمال انسان ها در روز قیامت حاضر می شوند و حتی ذره ای خوبی و بدی با چشم قابل مشاهده خواهد بود.
معظم له با اشاره به بیانات گهربار حضرت علی(ع) در خصوص معاد، اظهار داشتند: امیرالمومنین(ع) تاکید می کنند «از کسانی نباشید که بدون عمل به آخرت امید دارند و با آرزوهای دراز، توبه را به تاخیر می اندازند».
این مرجع تقلید در پایان شب های قدر را فرصت مناسبی برای توبه کردن دانستند و گفتند: احسان و فضل خداوند در شب های قدر گشوده شده که فرصت مناسبی برای توفیق توبه به درگاه خداوند است.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین