عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۲۴۸
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
رييس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري با بيان اينكه رسيدن به تقوا يكي از مهمترين كاركردهاي ماه رمضان است، افزود: در كنار پرهيز از خوردن و آشاميدن انسان بايد به حقيقت روزه داري كه همان رسيدن به تقوا است، توجه ويژه نشان دهد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين سيد رضا اكرمي، رييس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري با بيان اينكه ماه رمضان ماه خودسازي و ارتقاي معنويت است، گفت: پرهيز از خوردن و آشاميدن از اذان صبح تا اذان مغرب نوعي رياضت باطني است.
وي با بيان اينكه رسيدن به تقوا يكي از مهمترين كاركردهاي ماه رمضان است، افزود: در كنار پرهيز از خوردن و آشاميدن انسان بايد به حقيقت روزه داري كه همان رسيدن به تقوا است، توجه ويژه نشان دهد.
اكرمي اظهار داشت: يك مسلمان با روزه داري بايد خصايل انساني را در خود تقويت كند؛ از دروغ، تهمت، غيبت و همه خصايل زشت دوري كرده و بتواند در اين ماه گام بزرگي در جهت خودسازي بردارد.
عضو جامعه روحانيت مبارز عنوان كرد: ارتباط با خداوند در اين ماه زيبايي خاصي دارد، يك مسلمان در كنار روزه داري با تلاوت قرآن، دعا و راز و نياز ارتباط بهتري با پروردگار خود پيدا مي كند كه حفظ و استمرار اين ارتباط براي آينده مسئله مهمي است.
رييس شوراي فرهنگي نهاد رياست‌جمهوري با ذكر اينكه بايد تقوا را در اين ماه تمرين كنيم، اظهار داشت: تقوا هدف بزرگي براي انسان است و اگر تقوا در وجود انسان تقويت شود، ديگر او به سوي زشتي ها و ناپاكي ها حركت نمي كند و در جهت كسب خصايل ديني تلاش خواهد كرد.
اكرمي با اشاره به اهميت تقواي سياسي گفت: در كار تقواي فردي كه همگان بايد براي رسيدن به آن كوشش كنند، مسؤولان در نظام اسلامي موظف هستند كه تقواي سياسي را نيز در خود تقويت كنند تا مسؤوليت را يك فرصت براي خدمت به مردم بدانند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین