عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
محمدعلی مجاهدی گفت: هم‌اکنون در حال نوشتن و تدوین کتابی درباره شعر علوی هستم. این کتاب گردآوری اشعار نیست بلکه کاری تحقیقی پیرامون شعر علوی در سده‌های مختلف است.

عقیق: محمدعلی مجاهدی در گفت‌وگویی، خبر از نگارش کتاب جدیدی درباره شعر علوی و تاریخچه این شعر داد و گفت: پیش از این کتابم توسط مجمع جهانی اهل بیت منتشر شده بود که تحقیقی جامع درباره شعر نبوی و سیر آن در شعر و ادب فارسی بود. این کتاب که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد، هم اکنون نایاب است.

وی افزود: هم اکنون در حال نوشتن و تدوین کار مشابهی درباره شعر علوی هستم. این کتاب گردآوری اشعار نیست بلکه کاری تحقیقی پیرامون شعر علوی است.

مجاهدی اظهار داشت: در این کتاب به لحاظ تاریخی بررسی می‌شود که اولین شعر علوی به لحاظ تاریخی از چه زمانی در ادبیات فارسی متولد شده است و نخستین بار نام حضرت علی(ع) چه زمانی به اشعار فارسی راه پیدا کرده است.

این شاعر گفت: در این تحقیق، سده به سده شعر فارسی و شعر علوی بررسی می‌شود و نگاهی جامع به بهترین آثار علوی در ادب فارسی داشته‌ام. همچنین آثاری که نیاز به نقد و بررسی دارد در این کتاب بررسی می‌شود.

مجاهدی در پاسخ به این سئوال که نگارش این کتاب در چه مرحله‌ای قرار دارد، اظهار کرد: نیمی از کار انجام شده است که احتمالا در یک یا دو جلد منتشر خواهد شد اما این روند ممکن است که تا سال آینده طول بکشد.

وی درباره ناشر این کتاب هم گفت: ناشر کتاب باز هم مجمع جهانی اهل بیت است.


منبع: فارس

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین