عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۵۹۷۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
ویژه برنامه «ضیافت» به تهیه‌کنندگی سید افضل میر‌لوحی به بررسی زندگی بزرگان و علمای تشیع می‌پردازد.
عقیق:سید افضل میر‌لوحی تهیه‌کننده برنامه «ضیافت» ویژه برنامه افطار گفت:محوریت اصلی برنامه «ضیافت» الگوسازی بر اساس زندگی مراجع و علمای بزرگ جهان تشیع در 150 الی 200 سال قبل است.

وی اظهار داشت: این ویژه‌برنامه در ایام ماه مبارک رمضان به زندگی و سیره اخلاقی علمای بزرگ دینی و شیعه همچون آیت‌الله حاج ابوالحسن اصفهانی، آیت‌الله محمد کاظم طباطبایی یزدی، آیت‌الله خویی، آیت‌الله حاج احمد خوانساری، آیت‌الله آقابزرگ تهرانی به تصویر می‌کشد.

میر‌لوحی بیان کرد: در این ویژه برنامه سعی کردیم برای اولین بار مستندی در خصوص زندگی آیت‌الله خویی که (به صورت غریبانه در شب دف شده‌اند) را به مخاطبان ارائه می‌دهیم.

وی در خصوص روند تولید این برنامه افزود:کار تحقیقاتی این مجموعه برنامه توسط حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیده مصطفی میر‌لوحی سرپرست نظارت گروه تحقیق صورت گرفته که در حدود 7 ماه به طول انجامید و تصویربرداری بخش‌هایی از مستند 3 ماه به ثبت رسیده است.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: در اولین برنامه ضیافت چهارشنبه 27 خرداد آیت‌الله حسینی بوشهری مدیر کل حوزه‌های سراسر کشور به عنوان میهمان در برنامه حضور دارند.

وی تصریح کرد: در این برنامه در ساخت مستند آن سعی شده از پسر کوچک (آیت‌الله سید محمد حسن آقا نجفی قوچانی معروف به آقا نجفی عالم بزرگوار و از مؤلفان سیاحت غرب) که در حال حاضر 90 ساله هستند، گفتگو کردیم.

وی ادامه داد: همچنین دوست دارم مردم در ساعات لحظات افطار با دیدن این برنامه آموزه‌ها و پندهایی از زندگی، اخلاق و سیره این بزرگان را به گونه‌ای سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه با اجرای سید وحید مرتضوی ساعت 19 از شبکه قرآن و معارف سیما به روی آنتن می‌رود.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین