عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۶۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
قطعه اي از بهشت در دست ملامحسن فيض كاشاني كه حقانيت اسلام را اثبات و سفير فرنگي را شيعه كرد.
عقیق:معاون مدير يكي از گروه‌هاي كاروان اعزامي بانوان بافنده فرش‌هاي عتبات عاليات از كاشان به كربلاي معلا در حاشيه اين سفر زيارتي در خصوص عظمت و شرافت زيارت امام حسين (ع) و كرامت و آثار و بركات عجيب اين زيارت به خبرنگار خبرگزاري حج در دارالمومنين كاشان گفت: در زمان شاه عباس، سفيري از بزرگان فرنگ كه در علوم متعدد مانند رياضي و هيات و حساب و ستاره‌شناسي و اسطرلاب و امثال آن چيره دست و ماهر بود و ادعا مي‌كرد از غيب، نيت افراد و كارهاي مخفي آنان خبر مي‌دهد به اصفهان آمد تا با علماي شيعه در اثبات حقانيت اسلام مناظره كند كه اگر علماي شيعه مجاب شدند به دين آنها درآيند و اگر نماينده وي مجاب شود به دين اسلام درآيد.

ناصر مداحي گفت: سلطان صفوي، طي جلسه اي با دعوت از علماي شهر اصفهان از جمله حكيم فيلسوف، محدث، عارف و دانشمند شهير جهان تشيع مرحوم ملا محسن فيض كاشاني (۱۰۹۰-۱۰۰۷ هجري قمري در كاشان) شاگرد و داماد بزرگ ملاصدراي شيرازي خواست تا پاسخ اين فرنگي را بدهند.

وي افزود: اين سفير فرنگي از علماي در جلسه خواست كه دليل قاطع و برهاني شفاف و روشن بر نبوت رسول گرامي اسلام (ص) اقامه كنند تا هيچ شبهه‌اي باقي نگذارد و اگر از آوردن چنين دليل و نشانه‌اي عاجز شوند بدانند دينشان بر حق نيست.

به گفته وي، اين سفير فرنگي اظهار فضل مي‌كرد كه علماي شيعه نمي‌توانند پاسخ وي را بدهند و براي تصديق كلامش از آنها خواست وي را امتحان كنند در اين لحظه ملا محسن فيض كاشاني (رحمه الله عليه) دست در جيب خود برده و مشت بسته‌اش را بيرون آورد و روي به وي گفت بگو در دست من چه چيزي هست.

اين خادم و مداح زائران حسيني در عتبات عاليات افزود: مسيحي در فكر رفت و به ناگاه رنگش پريد و گفت سوگند به حق مسيح و مادرش آنچه در دست توست مقداري از خاك بهشت است ولي فكر و سكوت متحيرانه من از اين جهت است كه چگونه به خاك بهشت دسترسي پيدا كرده‌اي.

مداحي با اشاره به پاسخ فيض كاشاني به سفير فرنگي كه شايد در حساب اشتباه كرده و قواعد علميش ناقص باشد! چگونه مي‌شود خاك بهشت در دست وي باشد افزود: مسيحي گفت به حق مسيح و مادرش چنين نيست من هم فقط در حيرتم كه تو چگونه مقداري از خاك بهشت را در دست داري.

وي تصريح كرد: فيض كاشاني در پاسخش گفت اي سفير! آنچه در دست من است قطعه اي از خاك كربلاست كه پيامبر ما (ص) فرمود: «كربلا قطعه‌اي از بهشت است.» پس آيا ديگر جا دارد كه ايمان نياوري با اينكه به قواعد علمي و حساب خود، يقين داري و مي‌داني كه اشتباه در آن نيست؟ در اين لحظه مسيحي گفت: راست مي‌گويي و صدايش به شهادت وحدانيت پرودگار و رسالت حضرت رسول گرامي اسلام (ص) بلند شد و مسلمان شد.

به گفته وي، فضيلت و آثار و بركاتى كه براى تربت حسينى است كه براى هيچ تربتى و قطعه‏اى از قطعات زمين نيست.

اين خادم هيات قاسم بن الحسن (ع) شهرستان آران و بيدگل با تاكيد بر عظمت، بركت و فضيلت و شفاي تربت امام حسين (ع) در خاك كربلا به عنوان قطعه‏اى از بهشت افزود: خداوند قادر متعال اين همه آثار و بركات را به واسطه قدردانى از ثارالله كه در راه دين تمام هستى خود را فدا كرد، در اين خاك قرار داده است.

مداحي خاطرنشان كرد: هر چيزى در اين عالم، يا به خاطر انتساب آن به خداوند سبحان و شرافت ذاتى و يا به خاطر وقوع امر خارق‌العاده و مهمى است كه به آن شرافت و بركت داده است شرافت ظاهرى و يا معنوى پيدا مى‏كند كه در تربت كربلاى سيدالشهدا (ع) هر دو امر محقق شده است.

وي، شرافت ذاتى و خدادادى، و هم امر عظيم و واقعه‏اى مهم در كربلا را بنا بر روايات يادآورشد و گفت: خاك كربلا به لحاظ شهادت امام حسين (ع) و ياران با وفايش شرافت پيدا كرده است به طورى كه اهل‌بيت (عليهم السلام) نيز به ما فرموده‏اند در هر نمازى كه سجده بر تربت كربلا باشد خداوند آن نماز را به خاطر آن حضرت قبول مى‏كند.

به گفته وي، امام صادق (ع) به ابوصباح كنانى فرمود: «همانا نزد شما قبرى است كه هيچ فرد پريشانى نزد آن نمى‏رود مگر آن كه خداوند از او پريشانى را دفع نموده و حاجتش را برآورده مى‌نمايد، هر كس او را زيارت كند، وى را تا خانه‏اش بدرقه مى‏كنند، و هر كه مريض شود به عيادتش مى‏روند، و هر كه بميرد جنازه ‏اش را تشييع مي‌كنند.»

مداحي در پايان اين حديث امام باقر (ع) كه «شيعيان ما را به زيارت قبر حسين عليه السلام امر كنيد، زيرا زيارت او موجب فزونى در رزق و طول عمر و دفع بلايا و ناگواري‌ها مي‌شود» تاكيد كرد و گفت: زائر خدا محسوب شدن، آرامش بخشيدن به زائر، در امان خدا بودن، برآورده شدن حاجات و دفع پريشانى، زيادتى در عمر و رزق، آمرزش گناهان، محسوب نشدن ايام زيارت از عمر زائر، حفاظت زائر در دنيا و آخرت، عنايت و توجه سيدالشهدا عليه السلام، خير و بركت زياد، برابرى زيارت قبر اباعبدالله الحسين (ع) با حج، ثبت نام زائر در اعلى عليين، غرق شدن در رحمت الهى، دعاى معصومين براى زائر، تجلى خدا، سعادت، قرار گرفتن در جوار پيامبر (ص) و على و فاطمه (عليهما السلام)، رهايى از شدايد قيامت و نجات از آتش جهنم از آثار و بركات زيارت سيد الشهدا است.

منبع:حج


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین