عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۴۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
مداحی حاج عبدالرضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در هیئت دوطفلان مسلم
در سن جوانی اگر گناهی انجام شود زود پشیمان می شوید و قلب جوان نرم نرم است و دلمشغولی جوان خدا است. یعنی جوان قساوت قلب ندارد.

گزارش تصویری


عقیق: در این مراسم که در هیئت دوطفلان مسلم برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین خوشی خوانساری سخنرانی کرد و مصطفی صابر خراسانی به شعر خوانی و حاج عبدالرضا هلالی,حاج روح الله بهمنی و کربلایی وحید یوسفی به مدیحه سرایی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام خوشی خوانساری را بخوانید:

_ دوره جوانی از بهترین دوران زندگی انسان است. یکی از ضعف های ما این است که کمتر به سراغ قرآن می رویم.

_ از مفصل ترین نامه های امیرالمؤمنین نامه 31 نهج البلاغه است. که امیرالمؤمنین وصیت نامه ای نوشته برای امام حسن مجتبی که در اصل برای تک تک افراد در طول تاریخ می باشد. امیرالمؤمنین در این نامه آورده است که من از این دنیا می روم و هر چه دارم را برای شما می گذارم. پسرم من تو را پاره تنم می دانم و بلکه همه جان من شما ها هستید. یک خار اگر در پاهای شما برود انگار در پای من علی رفته است.

_ حضرت می فرماید به فرزندان این را می گویم که جوان عین زمین است و باید درست پرورش دهید و هر چه در آن قرار دهید محصول می دهد.در سن جوانی اگر گناهی انجام شود زود پشیمان می شوید و قلب جوان نرم نرم است و دلمشغولی جوان خدا است. یعنی جوان قساوت قلب ندارد.

_ نکته دیگری که حضرت بیان فرمودند این بود که آرزوهای الکی را دنبال نکنید. یعنی جوانی خود را در دنیا برای آرزوهای الکی هدر ندهید.آرزوهای بلند مادی فایده ای ندارد. هدف هایی که برای خود می گذارید هدف های الهی باشد. نکته بعدی که خیلی مهم است این می باشد که عزت نفس خود را از جوانی داشته باشید.

_ حضرت امیرالمؤمنین می فرماید که فرصت جوانی می رود و آن چه می ماند غصه است. یعنی در جوانی هر چه جلو بروی در رحمت خدا کم رفته ای. از آن موقعی که باید بذر در زمین جوانی بکاری باید گوش به فرمان امامت باشی. شهدا علی اکبری های امام بودند.

_ اگر علی اکبری زندگی کنیم به خیر دنیا و اخرت می رسیم.

_ بچه های گردان کمیل، عهدنامه شهادت و عهدنامه عشاق را امضا کردند. میانگین شهدای گردان کمیل هجده سال بود که این ها علی اکبری زندگی کردند. آنها تا آخر کار با امام حسین ایستادند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین