عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۳۰۷۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹
دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
شما برای ورود به یک پرواز ممکن است هر نکاتی را به همراه داشته باشید اما برای ورود به هواپیما حتما باید کارت ویژه پرواز را ارایه دهید تا به شما اجازه ورود داده شود و کارت پرواز مؤمن برای ورود به بهشت نماز است.
عقیق:حجت الاسلام حمیدرضا سلیمانی، دبیر ستاد اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در آیین تجلیل از فعالان اقامه نماز این وزارتخانه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این ستاد در حوزه های مدیریتی، آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در سال 93 گفت: با حمد و عنایت الهی ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد در سال گذشته در اجلاس سراسری نماز در بین دستگاه های اجرایی کشور به عنوان سازمان فعال در این عرصه و شایسته تقدیر شناخته شد که امیدواریم امسال نیز همچون سال های پیش وزارت ارشاد جزء سازمان های فعال در عرصه نماز و شایسته تقدیر شناخته شود.

وی افزود: بر اساس آیین نامه هیئت دولت امسال گزارشات ستاد اقامه نماز دستگاه ها و ارگان های دولتی در هیئت دولت نیز ارایه می شود.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به تهیه تفاهم نامه ای در رابطه با نماز بیان کرد: این تفاهم نامه به تأیید رییس جمهور و حجت الاسلام قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور رسیده و با تأیید وزیر ارشاد به همه سازمان ها و مراکز تحت پوشش وزارت ارشاد ابلاغ می شود.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد در ادامه تصریح کرد: اصل موضوع نماز و نیایش و نیاز انسان به پرستش در طول تاریخ بشر وجود داشته و همه ادیان از اولین پیامبر یعنی حضرت آدم (ع) در آن سفارش داشته و این مسیر را طی کرده اند. بزرگترین شخصیت ها در هر زمان پرچمداران نماز بوده اند. اولین سفارش همه انبیا و همچنین آخرین وصیت اولیای الهی درباره نماز بوده است.

وی عنوان کرد: رسول گرامی اسلام (ص) هنگامی که به مقام رسالت رسیدند پس از بعثت اولین حرکت ایشان اقامه نماز آن هم با حضور شخصیت های برجسته تاریخ اسلام یعنی حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت خدیجه (س) بود. اولین اقدام پیامبر (ص) پس از ورود به مدینه نیز ساخت خانه خدا و مسجد است تا این مکان مقدس بتواند نقش خود را در فعالیت ها و رویدادهای اجتماعی نیز ایفا کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به واکنش پیامبر (ص) نسبت به نماز و صدای اذان گفت: در همه منابع تاریخی اسلام نقل است که پیامبر (ص) با شنیدن صدای اذان متحول می شدند. آیا ما نیز چنین احساسی را در خود داریم؟ همه ائمه (ع) اینگونه بوده اند از جمله حضرت امیر (ع) در حکمی به استانداران خود می نویسد بهترین اوقات خود را به نماز اختصاص بده.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: قرآن وقتی از هدایت اهل تقوا صحبت می کند پس از ایمان به غیب موضوع اقامه نماز را مطرح کرده و یکی از شاخص های قرآن برای اهل ایمان اقامه نماز است. همچنین هنگامی که امام عصر (عج) ظهور می کنند اولین اقدام آن حضرت (عج) در کنار خانه خدا اقامه نماز است.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: افراد بسیاری قبل از رسیدن به پست های مدیریتی برای اقدامات خود در این زمینه برنامه ریزی های فراوان می کنند اما قرآن می فرماید ابتدا به اقامه نماز بپردازید، اولین سوال پس از مرگ نیز از همه انسان ها درباره نماز است، شما برای ورود به یک پرواز ممکن است هر نکاتی را به همراه داشته باشید اما برای ورود به هواپیما حتما باید کارت ویژه پرواز را ارایه دهید تا به شما اجازه ورود داده شود و کارت پرواز مؤمن برای ورود به بهشت نماز است. هنگامی که از دوزخیان دلایل جهنمی شدن آنها پرسیده می شود طبق آیات قرآن آنها لیستی را بیان می کنند و اولین عامل در این لیست که به عنوان عوامل جهنمی شدن آنها دیده می شود نداشتن رابطه خوب با نماز است.

وی در پایان سخنان خود به حضار توصیه کرد از فرصت ها به نحو احسن استفاده کرده و با جدیت موضوع نماز را دنبال کنند.

در حاشیه این نشست از فعالان عرصه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدای جوایزی تقدیر شد.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین