عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۸۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
عده اى از روزنامه نگاران شهر نجف به همراه برخى از اساتيد دانشگاه و معاون رئيس سازمان اوقاف شيعيان عراق و عده اى از مسؤولين نهادهاى خبرى و مسؤولين آستان در مراسم ماهانه غبار روبى ضريح مطهر شرفياب شدند.
عقیق: حجت الاسلام زين الدين متولي آستان مقدس علوي در ديدار بار روزنامه نگاران شهر نجف, ضمن خوش آمد گويى به آنان گفت: " وقتى از روزنامه نگاران و خبرنگاران شهر نجف ياد ميكنيم بايد همان سخن راستينى به ميان بيايد كه خداوند متعال در اين آيه اشاره نموده: ( مثل كلمة طيبة كشجرة طيبة أصلها ثابت وفرعها في السماء).

حجت الاسلام زين الدين طى سخنان خود با ميهمانان آستان گفت: "هويت دينى و ملى شما كه همان علوى بودن و نجفى بودن و عراقى بودن شماست مسؤوليت سنگينى را بر دوش شما مى نهد كه بر دوش هيچ كس ديگرى نمى باشد. مسؤوليت رساندن پيام حق و حقيقت نه فقط در ميان پيروان اهل بيت و نه تنها در ميان مسلمانان جهان , بلكه در ميان تمامى بشريت در سرتاسر جهان. چرا كه منبع نور و هدايت و حقيقت (علي) عليه السلام است. كسى كه با نام او , حقيقت براى تمامى انسانيت شناخته مى شود.

حجت الاسلام زين الدين تاكيد كرد: " آستان قدس علوى بعنوان پايگاه حقيقت و بعنوان خواستگاه مرجعيت دينى در نجف همگى مذاهب و اديان مختلف را با آغوش باز پذيرا است و مى بايست قدسيت آن محفوظ بماند و از رسانه هاى غرض ورز به دور باشد. اين امر يكى از مسؤوليتهاى كاركنان عزيزمان در رسانه ها است.

در همين رابطه, دكتر سليم الجصاني رئيس بخش تبليغات و روابط عمومى آستان گفت: از آنجايى كه روزنامه نگاران و كاركنان نهادهاى خبرى نقش مهمى در نقل افكار و وقايع روزمره ايفا مى كنند, لذا آستان جهت ايجاد روابط دوسويه با اين قشر مهم فرهنگى ايشان را به زيارت بارگاه مطهر و شركت در مراسم غبار روبى دعوت كرد.

از طرفى ديگر خبرنگاران و روزنامه نگاران ميهمان ضمن تشكر از توليت و كاركنان آستان تاكيد كردند: " دعوت روزنامه نگاران جهت شركت در مراسم غبار روبى بارگاه مطهر نشان دهنده ى آگاهى آستان از نقش روزنامه نگاران در روند انتشار آگاهى و خبر در جامعه است و باعث دلگرمى اين قشر مهم فرهنگى و تشويق ايشان در روند نشر اخبار و اطلاعات بر مبانى صحيح علمى و اخلاقى مى شود."


منبع: خبرگزاری حج
211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین