عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۲۶۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
اساتید حوزه کرمانشاه در سوگ عقیله بنی هاشم:
زینب کبری(س) تربیت یافته مکتب وحی بودند و خطبه های بسیار مهم و تاثیر گذار ایشان لرزه بر اندام یزید و یزیدیان انداخت و آنان را تحقیر کرد.
عقیق: همزمان با سالروز شهادت حضرت زینب کبری(س)، تنی چند از روحانیون و اساتید حوزه کرمانشاه،  در حاشیه مراسم عزاداری عقیله بنی هاشم(س)،  به تبیین ابعاد شخصیتی آن حضرت پرداختند.

*ماندگاری ارکان دین
حجت الاسلام علی غلامی، استاد سطوح عالی «حوزه» کرمانشاه با اشاره به شخصیت والای  حضرت زینب(س) و نقش برجسته ایشان بعد از مصیبت عظمای شهادت امام حسین (ع)، اظهار داشت : حضرت زینب (س) عصاره یکصدو بیست وچهار هزار پیغمبر است که اگر این تجلی رحمت حضرت نبود، ارکان دین نابود می شد.
وی ادامه داد: زینب کبری(س) بزرگترین الگو و اسوه برای زنان جامعه ما هستند تا با درس گرفتن از مجاهدت ها و فدارکاری های ایشان بتوانند مادران نمونه ای برای فرزندان باشند.

*تربیت شده مکتب وحی
حجت الاسلام محمدرضا خواجوی، مسئول دفتر حوزه کرمانشاه نیز با تاکید بر اینکه حضرت زینب(س) تربیت شده مکتب وحی بودند، عنوان کرد : ایشان همانند پدر و مادر و اهل بیت بزرگوار خویش دارای سجایای اخلاقی بود و خواهان نجات مردم از جهل و نادانی بودند.
وی ادامه داد: علامه سید عبدالحسین شرف الدین عاملی (ره) که از مفاخر جهان اسلام محسوب می شوند درباره حضرت می گوید " از نظر اخلاق بزرگوارتر از حضرت زینب (س) دیده نشده است و هیچ وقت خشم وغضب بر وی چیره نشد و از مقامش کم نکرد. هیچ عالمی بر صبر و حلمش غالب نگشت و در تیزهوشی و صفای باطن و قوت دل و اطمینان قلب آیتی از آیات خدا بود".

*پیام رسان عاشورا
حجت الاسلام حبیب باقری، معاون امور طلاب حوزه کرمانشاه هم با یاد آوری مصائب حضرت زینب(س)، گفت: ایشان با وجود مصائب فراوان، ثابت قدم و استوار پیام عاشورا را ابلاغ کرد.
وی در ادامه افزود : خطبه های ایشان بسیار مهم و تاثیر گذار بود و لرزه بر اندام یزید و یزیدیان انداخت و آنان را تحقیر کرد.

* عمل به تکلیف
حجت الاسلام مهدی عزتی، نماینده طرح هجرت حوزه کرمانشاه نیز بیان کرد: آنچنان که شایسته است شخصیت حضرت زینب را نمی شناسیم؛ عقیله بنی هاشم در طول زندگی پربرکتشان بسیار مدبرانه عمل کردند.
وی در ادامه با اشاره به مصیبت هایی که بر حضرت وارد شد، عنوان کرد: ایشان حتی در شب یازدهم محرم، نماز شب خود را ترک نکردند که نشان از شناخت و معرفت بالای حضرت دارد.

*دشمن شناسی
حجت الاسلام عزتی افزود: زینب کبری(س) دشمنان زمان خود را خوب شناخت و با روش منحصر به فرد با آنها به مبارزه پرداخت و در هر مکانی و زمانی جواب های مناسب به دشمنان اسلام دادند.


منبع:حوزه
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین