عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۱۳۷۳
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۷
سخنران بعثهِ مقام معظم رهبري:
حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس با بيان اينكه بهترين زندگي آن است كه در هنگام جان دادن هم بنده از خدا راضي باشد و هم خدا از بنده اش راضي باشد، گفت: يكي از راه‌هاي كسب رضايت خداوند كسب رضايت والدين است.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس در حرم اباعبدالله الحسين(ع) با اشاره به روايتي از امام صادق(ع) كه فرمودند «تكريم و احترام فقيه مسلمان سبب رضايت خدا در قيامت مي‌شود»، تصريح كرد: آن حضرت در ادامه اين فرمايش با توصيه اكيد به احترام نسبت به فقهاي مسلمان، بي احترامي را مستوجب عذاب دانسته اند.
وي با بيان اينكه براساس روايات بهترين زندگي آن است كه در هنگام جان دادن هم بنده از خدا راضي باشد و هم خدا از بنده اش راضي باشد، گفت: يكي از راه‌هاي كسب رضايت خداوند كسب رضايت والدين است.
حجت‌الاسلام والمسلمين عبدوس خدمت در خانه اهل بيت را سومين راه كسب رضايت خداوند برشمرد و خاطرنشان كرد: پيامبر در برابر خدمتي كه پسر بچه اي به ايشان كرد و بند كفش آن حضرت را بست، فرمودند كه خدايا اين پسر براي رضاي خشنودي و رضايت تو اين كار را كرد پس تو هم از او راضي باش.
وي ادامه: امام صادق هم به آن پيشخدمتي كه مي‌خواست شغل خود را با تمام اموال يك ثروتمند خراساني عوض كند، فرمودند بابت اين مدتي كه به ما خدمت كردي تو را نصيحتي مي‌كنم كه بداني در قيامت پيامبر اعظم نور خود را از ذات احديت دريافت مي‌كند و ما اهل بيت از پيامبر نور مي‌گيريم و شيعيان و دوستان و همراهان ما از ما نور مي‌گيرند كه اين سخنان سبب شد آن خدمتكار محبت و همراهي با امام را با آن ثروت هنگفت عوض نكند.
وي چهارمين راه كسب رضايت الهي را خوشحالي نسبت به انجام اعمال نيكو و گريه از گناهان عنوان كرد و گفت: ياران اباعبدالله بهترين زندگي را داشتند و ما بايد از آنها درس بگيريم.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین