عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
حجت‌الاسلام عبدوس با اشاره به مقام صديق كه به انبيايي مانند حضرت يوسف و ابراهيم(ع) در قرآن اطلاق شده است، گفت: پيامبر اعظم هنگامي كه امير مومنان را در حال كمك كردن به همسرش در خانه و پاك كردن عدس ديد، فرمود: مردي كه در خانه به همسرش كمك كند در جه اش مانند درجه صديقين و يا شهداست.
عقیق:حجت‌الاسلام عبدوس در حرم امام حسين(ع) با اشاره به روايت هايي از اميرمومنان در خصوص كار كردن ايشان در خانه و جارو زدن خانه اظهار داشت: يكي از مهمترين اصول تحكيم خانواده اصل همكاري در نظام خانواده است كه خود عبادتي شايسته براي زوجين است.
وي ادامه داد: بنابر روايات ما نبايد هيچ كاري را كوچك بشماريم چراكه ممكن است به واسطه همين عمل ما اهل بهشت شويم و از ما همين عمل را بپذيرند لذا ما نبايد در ذهن خود بياوريم كه عبادت شايسته فقط زيارت كربلا و رفتنت به مكه و مدينه است بلكه ممكن است در خانه با كمك به همسر و استحكام بخشي به بنيان خانواده عبادتي انجام دهيم كه با خلوص نيت بيشتر و مورد عنايت ويژه پروردگار واقع شود.
حجت‌الاسلام عبدوس با تاكيد براينكه يكي از اصول مهم تحكيم خانواده‌ها اظهار محبت زوجين به همديگر است، افزود: امام صادق(ع) اين سفارش را به همه مومنين انجام داده اند كه محبت ديگران را به آنها ابراز كنيد.
وي غفلت را ناپسند و تغافل در بسياري از امور را پسنديده عنوان كرد و گفت: تغافل بدين معناست كه بسياري از آنچه ديده و شنيده ايم را ناديده بگيريم كه نمونه اين تغافل را در داستان بينوايان مي‌بينيم.
اصل تكريم قولي چهارمين اصلي بود كه حجت‌الاسلام عبدوس در تحكيم بنيان خانواده به آن اشاره كرد و گفت: همواره بايد خوب صحبت كرد تا خوب جواب شنيد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین