عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۱۸۷
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
ائمه معصومین علیهم السلام فرمودند نواقص نمازهای خودتان را با مستحبات کامل کنید و نمازتان را به کمال برسانید و بهترین اقدام برای تحقق این امر، تسبیحات حضرت زهرا (س) بعد از نمازهای یومیه است.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید محمد باقر علم الهدی مسئول و مدیر مدرسه قاسم بن الحسن (ع)  تهران با تأکید بر اهتمام مردم نسبت به تسبیحات حضرت زهرا (س)، گفت: روزی حضرت فاطمه (س) از انجام کارهای سنگین در خانه خسته بودند و برای یافتن راهی نزد پیامبر گرامی (ص)‌ اسلام رفتند؛ حضرت رسول در مقابل خستگی حضرت فرمودند: «من برای رفع خستگی تو، ذکری را به تو پیشنهاد می‌دهم؛ این ذکر را قرائت کن».

وی با اشاره به اینکه ذکر این تسبیحات در برخی روایات قبل از خواب و در بعضی روایات بعد از نماز یومیه وارد شده، خاطرنشان کرد: ائمه معصومین علیهم السلام فرموده اند نواقص نمازهای خودتان را با مستحبات کامل کنید و نمازتان را به کمال برسانید و  بهترین اقدام برای تحقق این امر، تسبیحات حضرت زهرا (س) بعد از نمازهای یومیه است.

مسئول مدرسه قاسم بن الحسن(ع) با بیان اینکه تمام اعمال مستحبی و نوافل، جنبه روحی روانی و تربیتی برای شخص دارد، اظهار داشت: انسان‌های کامل، کسانی هستند که ثمره آنها زمان و مکان نمی‌شناسد بلکه با وجود مقدس شان طراوت، نشاط و زندگانی واقعی توأم با ارزش‌ها و زیبایی ها را به بشریت تقدیم می‌کنند.

این استاد حوزه در پایان گفت: امروز باید با عمل فاطمی خودمان، زیبایی، طراوت و نشاط را به همدیگر هدیه کرده و در  انديشه، كردار و گفتار به حضرت زهرا (س) تأسى جوییم.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین