عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۵۰۱۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
احمد شرفخانی:
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سوگواره یاس نبوی از یکشنبه دوم فروردین ماه در ۲ هزار و ۱۸۹ امامزاده و بقعه متبرکه کشور آغاز شد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برای چندمین سال پیاپی گفت: امسال نیز همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) ششمین سوگواره یاس نبوی با هدف تبیین فضائل و سیره حضرت زهرا سلام الله علیها و ترویج سبک زندگی فاطمی در ۲ هزار و ۱۸۹ امامزاده و بقعه متبرکه در سراسر کشور برگزار می شود.

وی افزود: مراسم قرائت و تبیین گزیده ای از خطبه فدکیه و تجمع عزاداران حضرت زهرا سلام الله علیها در ساعت ۹ صبح روز شهادت آن حضرت، همایش رهروان یاس نبوی ویژه بانوان از دو ساعت مانده به اذان مغرب و مراسم ویژه شام غریبان با حضور سادات و ذریه حضرت زهرا(س) از جمله برنامه های طرح سوگواره یاس نبوی امسال است که در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار خواهد شد.

شرفخانی گفت: مراسم روز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) با حضور قاریان بین المللی و سخنرانان و مداحان برجسته کشور در امام زادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می شود و در برخی از امامزادگان اطعام عزاداران در شب و روز شهادت درنظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه خیمه های معرفت مستقر در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور در ایام برگزاری طرح سوگواره یاس نبوی با موضوع ترویج سبک زندگی فاطمی فعالیت خواهند کرد گفت: همچنین در خیمه های معرفت، با هدف افزایش وقفهای فاطمی به عنوان بهترین و بالاترین زن هستی، مشاوره وقف در این خصوص ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: اقامه نماز جماعت ظهر و عصر، قرائت زیارت حضرت زهرا سلام الله علیها، توزیع اقلام فرهنگی از جمله کتابچه های پیام یاس نبوی و لوح فشرده سوگواره یاس نبوی و نرم افزار نیز از جمله برنامه طرح سوگواره یاس نبوی امسال است.

وی افزود: عزاداری ایام فاطمیه در امامزادگان و بقاع متبرکه همانند سالهای گذشته ۵ روز خواهد بود و از یکشنبه دوم فروردین ماه آغاز شد.

شرفخانی با اشاره به برخی حرکتهای افراطی که چندسالی است در عزاداریها انجام می شود گفت: به همین منظور استانداردهایی را برای مراسم عزاداری در امامزادگان و بقاع متبرکه تنظیم کرده ایم و اجازه نمی دهیم که مباحث تفرقه انگیز و خلاف وحدت مسلمین در این برنامه ها مطرح شود.

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین