عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۸۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
عزاداری با مداحی کربلایی جواد مقدم در هیئت بین الحرمین برگزار شد
وقتی به روضه می روید با امام حرف بزنید و دق الباب کنید. مطمئن باشید که جوابتان را می دهد. بالاتر از این لذتی نیست که در بین الحرمین روضه اباعبدالله خوانده شود و گریه ها سرازیر شود...

گزارش تصویری


عقیق:

نکاتی از سخنان حجت الاسلام سعیدیان؛

_ باید هدف داشته باشیم. اگر هدف نداشته باشیم به نتیجه و سرمنزل مقصود نمی رسیم.گریه نمی کنیم که فقط گریه کنیم، سینه نمی زنیم که فقط سینه زده باشیم و عزاداری نمی کنیم که فقط عزاداری کرده باشیم بلکه گریه می کنیم که مقرب درگاه احدیت باشیم.

_ حضرت فاطمه در دعاهایش می فرماید که خداوندا می خواهم که مقرب ترین درگاهت باشم. ما باید از خدا بخواهیم که خداوندا می خواهیم مقرب ترین یار امام زمان باشیم. برای رسیدن به این مقام باید برنامه داشت. گریه ها و سینه ها و عزاداری ها باید طوری باشد که انسان متوسل شود.

_ امام زمان به یکی از یارانشان فرمودند که روضه های جدم سیدالشهدا را طولانی برقرار کنید. همین روضه ها دشمن را از بین می برد. در روضه اباعبدالله الحسین حجاب ها برداشته می شود. با رفتن به روضه هدف داریم خدا به دلتان نگاه می کند و سعی کنید که هدفمان اصلاح باشد.

_ وقتی به روضه می روید با امام حرف بزنید و دق الباب کنید. مطمئن باشید که جوابتان را می دهد. بالاتر از این لذتی نیست که در بین الحرمین روضه اباعبدالله خوانده شود و گریه ها سرازیر شود.

_ امیرالمؤمنین دو خصوصیت شیعه را بیان می کنند. این که شیعه باید مجرب و متخصص باشد. امام زمان فقط جنگجو نمی خواهد ایشان قرار است که دنیا را اداره کنند. اگر می خواهید عزیز شوید در خانه خدا بروید و از خدا آبرو بخواهید. خداوند به انسان عزت می دهد. روایتی از علی بن ابیطالب است که می فرماید اگر می خواهید عزیز شوید در خانه خدا بروید. خداوند با یک نظر به انسان دارای عزت می شود.

_ با نام حسین به همه جا می شود رسید. اما گفتن حسین باید سیر و سلوک داشته باشد. بهشت بدون امام حسین فایده ای ندارد. آبرو دنیا و آخرت با حسین است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین