عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۶۸۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷
سخنرانی حجت الاسلام انصاریان در حسینیه حیدری
همسر فرعون که جرمش عشق به پروردگار است که می گوید خدایا من آن خانه را کنار وجه تو و حقیقت تو می خواهم . این معرفت است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری ایام فاطمیه با سخنرانی حجت الاسلام و المسلیمن شیخ حسین انصاریان و مداحی ذاکرین اهل بیت(ع)در حسینیه حیدری برگزار شد.

نکاتی از سخنان استاد انصاریان؛

_ آنچه که خدا از عبدش می خواهد پیامبر اکرم تحقق عملی دادند و هرچه را خدا بر بنده اش نمی پسندید آن را قبول نکردند که وارد زندگیشان شود. ارزش حیات ایشان را با همین دو کلمه  و مسئله می توانیم به دست بیاوریم.

_ نشان دادند که هر مرد و زن این امت وارد این جاده حذف و انتخاب نشود قیامت معذور نخواهد بود. یعنی نمی تواند برای پروردگار بزرگ عالم در دادگاه قیامت دلیل بیاورد. در قرآن مجید می خوانیم که در قیامت به گروهی می گویند که عذر و بهانه و دلیل نیاورید چون حرفتان بی ارزش است.

_ در نهج البلاغه امیرالمؤمنین با چند جمله پیامبر اکرم را توصیف می کنند که خیلی زیبا است. ایشان می فرمایند که در تمام عمر نبوتش مردم را به خدا، به این منبع قدرت و کرم و علم و خوبی بی نهایت دعوت کرد.وجود مبارک صدیقه کبری به کیفیتی قبول کرد که سیدالنساة العالمین با قید من الاولین و الآخرین شد. این قید را آوردند که مردم از طریق آیات قرآن تصور نکنند که حضرت مریم برتر از صدیقه کبری بوده است.

_ در سوره مبارکه تحریم آیه ای است که از آن آیه شخصیت معنوی صدیقه کبری را بهتر می شود استفاده کرد. محور آیه که خانم است به همین دلیل این آیه عجیبی است. خداوند می فرماید که من همسر فرعون را برای تمام مردان و زنان مؤمن تا روز قیامت به عنوان سرمشق مثل می زنم. که اگر به خاطر مؤمن بودن و قبول داشتن خدا و انبیا اگر به شکنجه دچار شدید می مانید یا خدا را رها می کنید.

_ همسر فرعون که جرمش عشق به پروردگار است که می گوید خدایا من آن خانه را کنار وجه تو و حقیقت تو می خواهم . این معرفت است. ما دو مقام در قرآن داریم که یکی مقام معیت است که پروردگار می فرماید من با اهل اجتناب از گناهان که نیکوکارند معیت دارم. معیت با پروردگار لمسی نیست. عندیت پرورگار لمسی نیست. این معیت و عندیت ویژه را اگر با عمق وجود لمس کنید تا قیامت و تا ابد انسان را مست می کند.

_ آیات قرآن را معمولی معنی نکنیم. خدا می داند که در معانی این آیات چه مسائلی را قرار داده است. صدیقه کبری به دلیل این که در همین دنیا تمام دعوت پیامبر را قبول کرد هم به مقام عندیت و هم مقام معیت رسیدند و هر دو را با تمام وجود لمس کردند و علم را از همین طریق به دست آوردند.

_ امیرالمؤمنین می فرماید که پیامبر در تمام عمرش مردم را فقط به خدا دعوت کرد چون فقط تکیه گاهش خداوند بود. به مردم گفت که تکیه گاهی به غیر از خدا پوچ و تو خالی است. دعوت به خدا یعنی دعوت به تمام ارزش ها است. یکی از کسانی که تمام دعوت پیامبر را قبول کرده است صدیقه کبری است که این وجود نازنین، وجود کمی نمی باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین