عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۸۲۱۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
نماينده بعثه رهبري در عراق گفت: امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند پيوند به اهل بيت هستيم و هر كس با ايشان پيوند فكري و عملي داشته باشد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق ، در ديدار گروهي از دانشجويان زاير عتبات عاليات از استان‌هاي سيستان و بلوچستان و فارس اظهار داشت: سفر كربلا عرصه معرفت‌افزايي است و بايد دانشجويان با تأمل و ژرف نگري نهضت عاشورا را تحليل كنند.

وي با بيان اين‌كه دانشجويان بايد درس هاي عبرت آموز نهضت حسيني را به دانشجويان ديگر نيز انتقال دهند، خاطرنشان كرد: جريان كربلا دريايي از درس و عبرت است، چون هيچ واقعه‌اي در طول تاريخ بشريت همسان واقعه كربلا رخ نداده است.

حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني جريان امام حسين را يك جريان پويا و زنده دانست و ادامه داد: اين نهضت خصايصي دارد كه در دوران هيچ يك از انبياء و ائمه اطهار وجود نداشته است.

وي با بيان معناي زيارت و آداب آن تأكيد كرد: بايد با امام ارتباط دلي برقرار كرد و ميثاق بست و راه آن حضرت را ادامه داد، تا رابطه عاضقي و معشوقي در حقيقت صورت پذيرد.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق بر خواندن زيارت جامعه كبيره و امين الله سفارش كرد و افزود: زيارت جامعه كبيره يك دوره امام شناسي عميق و مطمئن است كه امام را در عالم تشريع و تكوين معرفي كرده است.

وي امام حسين(ع) را الگويي ماندگار براي كل بشريت دانست و گفت: امروز بيش از هر زمان ديگري نيازمند پيوند به اهل بيت هستيم و هر كس با ايشان پيوند فكري و عملي داشته باشد، زندگي شيرين و هدفمندي را بدست خواهد آورد، كه در قرآن به حيات طيبيه تعبير شده است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین