عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۴۸۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق گفت: خوشبختانه برنامه‌هاي پيش‌بيني شده به صورت دقيق و منظم اجرايي مي شوند كه همين مسأله موجب استقبال زايران ايراني، روحانيان و مداحان كاروان‌ها از برنامه‎‌هاي بعثه شده است.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق در جمع همكاران بعثه در كربلاي معلي با اشاره به حديثي از امام محمدباقر(ع) اظهار داشت: آن امام همام مي فرمايند؛ « هر كس ظاهرش بهتر از باطنش باشد، وزن معرفتي‌اش سبك است».
وي با بيان اين‌كه ميزان و عيار سنجش در دنيا سيره و سنت انبياء، اولياء و ائمه اطهار است، خاطرنشان كرد: آن بزرگواران به عنوان انسان كامل ميزان قرار مي گيرند، از اين رو بايستي خود را به ايشان عرضه بداريم و نهايت تلاش خود را براي آشنايي با سيره و عمل به گفتار اهل بيت عصمت و طهارت داشته باشيم.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني با تأكيد بر استفاده از فرصت‌هاي موجود براي تقرب به درگاه الهي و خودسازي معرفتي گفت: اكنون كه به عنوان خدمتگزار زايران عتبات عاليات در كربلاي معلي حضور داريد، بايستي از اين فرصت مغتنم براي تهذيب نفس و قرب الي الله استفاده كنيد.
نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به حديث « المؤمن مرآت المؤمن » گفت: همانطوري كه آينه عيب‌هاي ظاهري را آنگونه كه هست براي انسان نمايش مي‌دهد، مؤمن نيز بايد عيوب معرفتي برادر ايماني خود را به وي يادآور شود تا اصلاح صورت گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين نجفي‌روحاني ادامه داد: همانگونه كه آينه با صدق و صفا و بدون هيچ كينه‌اي عيب انسان را رو در رو بيان مي‌كند و زيبايي ها را نيز نشان مي دهد، بايد ما نسبت به يكديگر همانند آينه رفتار كنيم.
وي با تقدير از تلاش‌هاي كارمندان بعثه مثام معظم رهبري در عراق گفت: خوشبختانه برنامه‌هاي پيش‌بيني شده به صورت دقيق و منظم اجرايي مي شوند كه همين مسأله موجب استقبال زايران ايراني، روحانيان و مداحان كاروان‌ها از برنامه‎‌هاي بعثه شده است.
گفتني است، در ادامه اين نشست صميمي هر يك از همكاران به بيان نكته نظرات و ارايه راهكارهاي لازم پرداختند.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین