عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۷۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
ترجمه انگليسي كتاب «وجود آسماني»، در جشن گراميداشت دهه فجر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، رونمايي شد.
عقیق: مراسم بزرگداشت سي‌وششمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران با حضور ابوذر ابراهيمي‌تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حجت‌الاسلام سيد علي قاضي‌عسكر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، معاونان، مديران و كاركنان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در محل حسينيه الزهرا (س) اين سازمان برگزار و از ترجمه انگليسي كتاب «وجود آسماني» رونمايي شد.

لزوم استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري براي مقابله با آسيب‌ها
در ابتداي اين مراسم، حجت‌الاسلام قاضي‌عسگر، نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت، در سخناني با تأكيد بر حفظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي و بازگو كردن جريان‌هاي آن ايام براي نسل آينده، گفت: لازم است تا همواره درصدد يادآوري انقلاب اسلامي ايران براي نسل آينده باشيم؛ چراكه نسل دوم و سوم پس از انقلاب نمي‌توانند درك واقعي از حوادث آن ايام داشته باشند.

آشنايي با كتاب «وجود آسماني»
در جشن گراميداشت دهه فجر سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي از ترجمه انگليسي كتاب «وجود آسماني» رونمايي شد. كتاب «وجود آسماني» به همت اداره‌كل زنان و خانواده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و توسط انتشارات بين‌المللي الهدي، وابسته به اين سازمان چاپ و منتشر شده است.
كتاب «وجود آسماني» اولين كتاب با رويكرد بين‌المللي است كه تلاش كرده تا ديدگاه امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) به عنوان رهبران عالي انقلاب اسلامي ايران را در حوزه زنان مورد بررسي و تبيين قرار دهد.
حجت‌الاسلام سيد ابراهيم حسيني، مؤلف كتاب «وجود آسماني» در اثر خود، علاوه بر اشاره به اصل بيانات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) به تبيين و تحليل اين بيانات پرداخته است.
از سويي ديگر، رشد اسلام‌گرايي در بين بانوان غيرايراني، لزوم ارايه مدل حضور اجتماعي زنان را بر اساس ديدگاه انقلاب اسلامي را آشكار ساخت. بنابراين ترجمه كتاب وجود آسماني به زبان انگليسي در دستوركار اداره‌كل امور زنان و خانواده قرار گرفت و در حال حاضر ترجمه اين كتاب در ۲۰۰ صفحه مشتمل بر يك پيش‌گفتار و ۳ فصل با عناوين «منزلت زن» «حقوق و تكاليف» «نقش تاريخي زن» به چاپ رسيده است.
چالش‌هاي غرب در مسأله حقوق زن، اصول اساسي اسلام براي حقوق زن، اشتراك تكويني زن و مرد، تفاوت‌هاي زن و مرد در آفرينش تساوي حقوق زن و مرد، خاستگاه و مباني جنبش‌هاي فمينيستي، پارادوكس فمينيسم اسلامي، برابري در ارزش‌هاي انساني و تفاوت در وظايف اختصاصي، حقوق و وظايف و شئونات زن در خانواده، حقوق و وظايف زن در اجتماع، ايفاي نقش يكسان در پيشرفت‌هاي علمي و اجتماعي، مشاركت‌دهي زنان در فعاليت‌هاي اجتماعي و سياسي، برابري زن و مرد در برابر قانون و… از جمله عناويني است كه در اين كتاب به آنها پرداخته مي‌شود.
اين كتاب به قلم حجت‌الاسلام سيد ابراهيم حسيني، عضو هيأت علمي و استاديار مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) و عضو كارگروه تحول مطالعات زنان و خانواده شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تأليف و به وسيله ايوب دهقانكار با ويراستاري معصومه محمدي، به زبان انگليسي برگردان شده است.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین