عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر صورت می‌گیرد
مراسم «میهمانی لاله‌ها» هر ساله همزمان با نخستین پنج شنبه دهه مبارک فجر در سراسر کشور برگزار می‌شود. این مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران ۱۸ هزار گلزار مطهر شهدا اعم از شهری و روستایی در سراسر کشور است.
عقیق:مراسم «میهمانی لاله‌ها» هر ساله همزمان با نخستین پنج شنبه دهه مبارک فجر در سراسر کشور برگزار می‌شود. این مراسم غبارروبی، عطرافشانی و گلباران 18 هزار گلزار مطهر شهدا اعم از شهری و روستایی در سراسر کشور است که از ساعت 14 روز 5 شنبه 16 بهمن‌ماه 93 آغاز می‌شود. برگزاری مراسم ملی میهمانی لاله‌ها به صورت نمادین در 5 گلزار مطهر شهدا همراه با مراسمی رسمی برگزار می‌شود:

گلزار شهدای بهشت زهرا(س) به عنوان نماد ملی، گلزار شهدای سردشت به عنوان نماد گلزار شهدای اهل تسنن، گلزار مطهر شهدای رابر استان کرمان به عنوان نماد گلزار شهدای روستایی زیرا این روستای کوچک 70 شهید تقدیم انقلاب کرده است و در سال 84 مقام معظم رهبری از روستا و گلزار بازدید داشتند، گلزار شهدای ارامنه تهران به عنوان نماد شهدای ارمنی، و گلزار شهدای زرتشتی با مقامات مذهبی ادیان توحیدی.

برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها در مزار شهدای گمنام که در اماکن مختلف و خارج از گلزارهای شهدا مدفون هستند توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار خواهد شد. همچنین غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدای روستایی و عشایری با همکاری بسیج مستضعفین و جهاد کشاورزی و شوراهای اسلامی و روستاها، دهیاری‌ها و سازمان تبلیغات همزمان با دیگر گلزار شهدا انجام می‌گیرد. در این مراسم گلباران گلزار و مزار شهدا در استان‌هایی که امکان پرواز وجود دارد توسط بالگردهای هوانیروز نیروی انتظامی، سپاه پاسداران نیروی دریایی و هلال احمر انجام خواهد شد.

تعویض 220 هزار پرچم مزار و گلزار مطهر شهدا در سراسر کشور از جمله برنامه‌های مراسم میهمانی لاله‌ها است. 713 ایستگاه صلواتی و غرفه‌های فرهنگی در گلزار شهدای سراسر کشور با همکاری بسیج، اموزش و پرورش، سازمان تبلیغات، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز در این مراسم برپاست. حضور گروه تشریفات دژبان، رزم نوازان، اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی و غیره در اکثر گلزارها به ویژه گلزار شهدای بهشت زهرا(س) و گلزار شهدای ارامنه از برنامه های آئین مهمانی لاله‌هاست. هماهنگی برای مشارکت 5 هزار و 500 روحانی تحت عنوان مقیم و طرح هجرت در برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها به ویژه در گلزار شهدای روستایی انجام شده است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین