عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶
آیت‌الله رسولی محلاتی مطرح کرد
آیت‌الله رسولی محلاتی با اشاره به بیماری‌های قلب از منظر قرآن، تلاوت آیات الهی را بهترین دارو برای این بیماری‌ها دانست.
عقیق: آیین اختتامیه هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن امام علی(ع) با حضور آیت‌الله «رسولی محلاتی» عضو ارشد دفتر مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) و جمعی از مسئولان قرآنی کشور در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار شد.

مؤاخذه انسان برای آنچه قلبش بدست می‌آورد


در این مراسم آیت‌الله رسولی محلاتی طی سخنانی از اشاره‌های گوناگون به قلب در قرآن خبر داد و گفت: در تحقیقات علامه طباطبایی درباره کلمه قلب در قرآن آمده که خدا انسان را به خاطر قسم‌های لغوی که می‌خورد مؤاخذه نمی‌کند، اما برای آنچه که قلب انسان به دست می‌آورد مؤاخذه خواهد می‌کند.

اشاره‌های قرآن به بیماری‌های قلب


وی در خصوص اشاره‌های قرآن به قلب گفت: در قرآن کریم آمده که گاهی قلب سخت و سنگ می‌شود، گاهی می‌میرد، گاهی افسرده می‌شود، گاهی چرکین می‌شود، گاهی تنگ می‌شود، گاهی لرزان می‌شود، گاهی دچار شک می‌شود، گاهی مُهر می‌خورد و گاهی زیر و رو می‌شود.

رسولی محلاتی در خصوص دوای دردهای قلب گفت: در بحار‌الانوار از قول پیامبر(ص) نقل شده است: که دلها گاهی زنگ می‌گیرد و استغفار و تلاوت قرآن شفای آن است، در کنز‌الاعمال آمده است پیامبر(ص) فرمودند: آهن اگر آب بخورد تیره و تار می‌شود، قلب هم این‌گونه است و جلا دهنده آن یاد مرگ و تلاوت قرآن است و یا پیامبر در حدیثی دیگر فرموده‌اند: جلای قلوب ذکر خدا و تلاوت قرآن است. حضرت علی(ع) هم در حدیثی می‌فرمایند: دوای قلب شما تقوای الهی و اشتغال به ذکر خداوند است.

توجه بزرگان به تلاوت قرآن

عضو ارشد دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به توجه امام خمینی(ره) به قرآن کریم تا آخرین لحظات عمرش گفت: امام خمینی(ره) تا آخرین لحظات عمر و در بیمارستان در حالی که چندین سرم به وی وصل بود به صورت منظم به تلاوت قرآن کریم استقبال داشت. ایشان مقید بودند و هر روز یک جزء قرآن تلاوت می‌کردند، مقام معظم رهبری هم هر روز به صورت منظم زمانی را برای تلاوت کلام وحی می‌گذارند. در احوالات میرداماد نقل شده که وی در طول شبانه‌‌روز 15 جزء قرآن می‌خواندند. همه این‌ها نشانه اهمیت و تأثیرات تلاوت قرآن است و باید توجه کنیم که از این اصل مهم غافل نشویم و در جامعه پیاده کنیم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین