عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
در نشست خبری اعلام شد:
رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی با اعلام افتتاح مساجد تازه‌ تأسیس در این دهه گفت: بیش از 70 هزار مسجد در کشور داریم که پیش‌بینی شده 37 هزار مسجد از آنها در آیین‌های شکوهمند انقلاب اسلامی مشارکت داشته باشند.
عقیق:حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی رئیس کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی در نشست خبری خود پیرامون فعالیت‌های کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح اهم برنامه‌های این کمیته پرداخت.

وی گفت: در کمیته مساجد 9 نهاد و دستگاه در کنار هم آیین‌های دهه فجر انقلاب اسلامی را پیگیری و برگزار می‌کنند.

مشاور وزیر ارشاد بیان داشت: در ایران اسلامی بالغ بر 70 هزار مسجد داریم، همچنین 40 هزار کانون بسیج و 15 هزار کانون مساجد نیز در کنار این مراکز دینی فعال هستند، همچنین از ظرفیت‌های 8 هزار امامزاده و 800 مصلی برای گسترش معارف دینی و مسجدی بهره می‌بریم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی مشارکت 37 هزار مسجد را در آئین‌های پیروزی انقلاب اسلامی داریم، همچنین پیش‌بینی کرده‌ایم 110 هزار برنامه در این مساجد برگزار شود.

برگزاری پنج هزار نشست تخصصی معرفتی و بصیرتی در سطح مساجد کشور، بهره‌برداری از مساجد تازه‌‌تأسیس یا تازه‌تعمیر در کشور، اهدای یک میلیارد تومان کتاب و تجهیزات کتابخانه‌ای به مساجد کشور و نیز مشارکت 29 هزار مسجد در طرح ملی تلاوت نور از جمله برنامه‌هایی بود که حجت‌الاسلام ارباب سلیمانی به آنها اشاره کرد.

این مقام مسئول از برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در روز راهپیمایی روز 22 بهمن در کشور خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌های کمیته مساجد ستاد مرکزی دهه فجر انقلاب اسلامی برپایی شب شعر و شب خاطره در مساجد نقش‌آفرین در انقلاب است، ضمن اینکه اختتامیه سومین جشنواره سرود روستایی به میزبانی روستای کردر در شهرستان میناب استان هرمزگان را در دهه فجر شاهد خواهیم بود.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین