عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۶۱۱۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸
چند تصوير از قبرستان ابوطالب؛
حضرت خديجه سلام الله عليهاهمسر بزرگوار رسول خدا (صلي‌الله عليه واله) يكي از چهار زن كامل دنيا، اولين و بهترين همسر رسول خدا (صلي‌الله عليه واله) و مادر فاطمه زهرا سلام‌الله عليها و در ميان مسلمانان به «ام المومنين» معروف هستند.
عقیق:حضرت خديجه سلام الله عليها يكي از چهار زن كامل دنيا، اولين و بهترين همسر رسول خدا (صلي‌الله عليه واله) و مادر ام ابيها حضرت و سيده زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها است.

آن بانوي بزرگوار دختر خو يلد بن عبد الغري بن قُصَي بن كلاب است و مادر ايشان فاطمه دختر زائده بن أصَم است. آن بانوي بزرگوار سال ۶۸ پيش از هجرت به دنيا آمدند و ۱۵ سال قبل از هجرت با پيامبر (صلي‌الله عليه واله) ازدواج نمودند.
فرزندان ايشان به ترتيب؛ قاسم، عبدا…، زينب، ام كلثوم، حضرت فاطمه سلام‌الله عليها و رقيه مي‌باشند.

خديجه كبري (س) با امين قريش، حضرت محمد (صلي‌الله عليه واله) ازدواج كرد و زندگي شرافتمندانه و اصيلي را پايه ريزي كردند، كه در تاريخ بشريت بي همتا و بي مانند است. آن بانوي بزرگوار به پيامبر (صلي‌الله عليه واله) عشق و علاقه ويژه اي داشت و هنگامي كه آن حضرت مبعوث به رسالت شد، تمام توان و دارايي‌هاي خويش را در اختيار آن حضرت گذاشت، تا در راه اسلام و باروري آن هزينه كند.

او نخستين زني بود كه به آن حضرت ايمان آورد و در اين راه مشقت‌ها و آزارهاي فراواني از سوي قريش و اهالي مكه متحمل گرديد.

سرانجام اين بانوي فداكار، پس از يك عمر تلاش و كوشش و ۲۵ سال خدمت به رسول گرامي (صلي‌الله عليه واله) و دين مبين اسلام، پس از بازگشت از محاصره قريش در شعب ابي طالب به مكه معظمه، در دهم رمضان سال دهم بعثت، جان به جان آفرين تسليم كرد و روح مطهرش به اعلي عليين عروج نمود.

پيغمبر خدا (صلي‌الله عليه واله) ايشان را در «حجون» دفن كرد و خود حضرت، ايشان را در قبر گذاشت و سال وفات او عام الاحزان (سال اندوه ها) ناميده شده است. خديجه سلام‌الله عليها به هنگام وفات ۶۵ سال داشت.

در ادامه تصاويري از زيارت قبر مطهر و مظلومانه مادر امت در شب جمعه منتشر مي‌كنيم كه متاسفانه از آن بانوي بزرگوار اسلام جز يك تكه سنگ اثري باقي نمانده است:







منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین