عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۵۴۳۶
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
مسجد شجره يكي از مقدس‌ترين مساجد نزد مسلمانان شيعه و سني مي‌باشد و اين مكان مقدس يكي از ميقاتهاي (محل وعده با خداي يكتا) مي باشد، اين مكان يكي از وعده گاههاي پيامبر اكرم (ص) در مدينه منوره با حضرت دوست بوده است.
عقیق:مسجد شجره يكي از مقدس‌ترين مساجد نزد مسلمانان شيعه و سني مي‌باشد و اين مكان مقدس يكي از ميقاتهاي (محل وعده با خداي يكتا) مي باشد، اين مكان يكي از وعده گاههاي پيامبر اكرم (ص) در مدينه منوره با حضرت دوست بوده است.

مي‌توان چنين بيان داشت كه باري تعالي اماكني را از طريق رسول اكرم (ص) به عنوان ميقات در سرزمين وحي مشخص كرده كه داراي قداست است و مسجده شجره هم يكي از اين اماكن مقدس و با اهميت نزد مسلمانان به شمار مي‌آيد.

چگونگي ميقات قرار گرفتن مسجد شجره به اين صورت بوده كه حضرت محمد (ص) در سال ششم هجري براي اولين بارپس از هجرت براي عمره به مكه مكرمه در مكاني كه هم اكنون آن را مسجد شجره مي‌نامند محرم شد تا جهت عمره به خانه خدا مشرف شوند كه در آن سال كفار در حديبيه كه خود اين محل نيز يكي ديگراز ميقات‌هاي مكه مكرمه هست قرار داد صلح را با كفار به امضا رساند وطبق اين قرار از سال بعد مسلمانان براي عمره مي‌توانستند بتوانند به مكه مكرمه مشرف شوند و سال هفتم هجري پيامبرگرامي اسلام براي عمره در مسجد شجره محرم شدندو اين عمره رسول اكرم (ص) در تاريخ به عمره القضا مشهور است و پيامبر گرامي اسلام حداقل سه بار در مسجدشجره احرام بسته اند.

حضرت ختمي مرتبت در سال دهم هجري هم در اين مسجد محرم شده و حج تمتع را بجا آورده اند.

مسجد شجره علاوه بر حضور آخرين فرستاده خداوند متعال خود شاهد قدوم مبارك امامان و ائمه اطهار هم بوده است از همين رو حرمت اين مكان مقدس بايد حفظ شود و اعمالي كه در شان اين مسجد نيست نبايد از طرف مسلمين ديده شود.

در مسجد شجره بهتر است با قرائت قرآن و مناجات با خالق هستي خلوت كرد و نجواي با خدا از پسنديده‌ترين اعمال در اين مسجد است.







منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین