عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۴۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
سركنسول ايران در كربلا خبر داد؛
سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي در ديدار با نماينده بعثهِ مقام معظم رهبري با بيان اينكه پس از تهاجم داعش، نگاه مردم عراق نسبت به ملت ايران تغيير كرده است، از افزايش ۳۵ درصدي سفرهاي اتباع عراقي به ايران خبر داد.
عقیق:شكرالله طاهري سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي با حضور در دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري در اين شهر مقدس، با نماينده بعثه ديدار كرد و درباره خدمات صورت گرفته در ايام اربعين حسيني به گفت وگو پرداخت.

در اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين نجفي روحاني از خدمات سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلا به زائران در ايام اربعين حسيني تشكر كرد و گفت: كنسولگري در كربلا بسيار موفق بوده و مشكلات بسياري از زائران را حل كرده است كه جاي تقدير دارد.

وي در ادامه تهاجم داعش عليه كشور عراق و حمايت‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران از مردم و دولت اين كشور را يادآور شد و خاطرنشان كرد: بايد هرچه مي‌توانيم ارتباط دو ملت را افزايش داده و وحدت بين آنان را مستحكم‌تر كنيم.

نماينده بعثه مقام معظم رهبري در عراق با اشاره به علاقه مردم به زيارت عتبات و آثار و بركاتي كه براي ارتباط بين دو ملت ايران و عراق دارد، عنوان كرد: بايد براي زيارت مردم ايران زمينه‌هاي لازم را آماده كرد تا بتوانند به نحو مطلوبي به زيارت اعتاب مقدسه نائل گردند.

همچنين سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي با اشاره به تهاجم گسترده غرب عليه مراكز فرهنگي اسلامي، گفت: لايه‌هاي زيرين و پنهان تهاجم فرهنگي غرب متوجه كربلا و نجف است و اين رسالت دلسوزان فرهنگي را دوچندان مي‌كند.

وي با اشاره به تهاجم داعش عليه ملت عراق و حمايت نظام و ملت ايران از اين ملت مظلوم، اظهار داشت: با حمايت نظام اسلامي ايران از ملت عراق براي مقابله با داعش، نگاه مردم اين كشور نسبت به ملت ايران تغيير كرده است.

سركنسول جمهوري اسلامي ايران در كربلاي معلي ابراز كرد: سفرهاي اتباع عراقي به ايران اسلامي نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد افزايش داشته و افزون بر مشهد مقدس، شيراز، اصفهان، كيش و شمال ايران نيز در برنامه سفر آنان قرار گرفته است.

وي با بيان اينكه هر روز كه مي‌گذرد ارتباط دو ملت ايران و عراق عميق‌تر و بيشتر مي‌شود و سابقه اين امر پيش از حمله داعش و پس از آن محسوس است، تأكيد كرد: اكنون بسترهاي مناسبي براي فعاليت‌هاي فرهنگي به وجود آمده است.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین