عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۴۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
صبح امروز طی مراسمی انجام شد
تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح مطهرامام رضا(ع) در طول سال به مناسبت ایام سوگواری و اعیاد انجام می‌شود که سه نوبت آن به‌صورت رسمی است و یکی از این زمان‌ها، سوم ربیع‌الاول است...
عقیق: پرچم گنبد و پوش ضریح مطهر امام رضا(ع) و تمامی صحن‌ها و رواق‌‌های اماکن متبرکه پس از دو ماه سیاه‌پوشی به مناسبت ایام سوگواری ائمه‌ اطهار(ع) صبح امروز، 5 دی هم‌زمان با طلوع آفتاب جمع‌آوری و با پرچم و پوش سبز رنگ تعویض شد.



تعویض پرچم گنبد و پوش ضریح مطهرامام رضا(ع) در طول سال به مناسبت ایام سوگواری و اعیاد انجام می‌شود که سه نوبت آن به‌صورت رسمی است و یکی از این زمان‌ها، سوم ربیع‌الاول است، که جمعی از خدام سادات در مراسمی تعویض پرچم را انجام می‌دهند، امسال نیز علی‌‌اصغر قانی و منصور محسنی توفیق این اقدام را به‌دست آوردند.

در حالی‌که سوز و سرمای زیادی وجود داشت اما بعد از اقامه نماز صبح مردم در صحن‌های مختلف حرم مطهر رضوی به‌ویژه صحن‌های آزادی و انقلاب که گنبد به خوبی قابل مشاهده است در انتظار تعویض پرچم بودند، به‌گونه‌ای که هر چند دقیقه مشاهده می‌‌شد فردی از خادمان بارگاه منور امام رضا(ع) این سؤال را می‌پرسیدند کی مراسم تعویض آغاز می‌شود.

بالاخره انتظار به پایان رسید و خادمان بارگاه نورانی امام رضا(ع) بر روی گنبد طلای هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت رفته پرچم سیاه را با سبز تعویض کردند، در این میان همه مردم با گوشی‌های و دوربین‌های خود این صحنه تاریخی را ثبت کردند و اشک از گونه‌هایشان جاری می‌شد.

یادآور می‌شود، پرچم گنبد و پوش ضریح مطهر امام رضا(ع) در سی‌امین روز از ماه ذی‌الحجه به استقبال از ماه‌های محرم و صفر رفت و سیاه‌پوش شد و صبح امروز، 5 دی‌ماه هم‌زمان با طلوع آفتاب جمع‌آوری و با پرچم و پوش سبز رنگ تعویض شد و به استقبال ماه ربیع‌الاول رفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باقر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۸
0
1
یا غریب طوس مددی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین