عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲
در دهه پاياني ماه صفر صورت مي‌گيرد؛
حجت الاسلام حسيني با تشريح برنامه‌هاي دهه پاياني ماه صفر در حرم مطهر امام رضا (ع) گفت: آستان قدس رضوي، مقدمات تشرف ۱۰ ميليون زائر را به بارگاه علي بن موسي الرضا (ع) فراهم كرده و هزار و هشتصد برنامه فرهنگي از جمله سخنراني‌ها، جلسات پرسش و پاسخ، همايشات تخصصي و برنامه‌هاي ويژه‌اي براي كودكان، نوجوانان، جوانان و مهمانان خارجي طراحي كرده است.
عقیق:حجت الاسلام حسيني، معاون ارتباطات و تبليغات آستان قدس رضوي، در برنامه روشنا شبكه جام جم سيما با تشريح برنامه‌هاي دهه پاياني ماه صفر در حرم مطهر امام رضا (ع) اظهار داشت: آستان قدس رضوي، مقدمات تشرف ۱۰ميليون زائر را به بارگاه علي بن موسي الرضا (ع) فراهم كرده و هزار و هشتصد برنامه فرهنگي از جمله سخنراني‌ها، جلسات پرسش و پاسخ، همايشات تخصصي و برنامه‌هاي ويژه‌اي براي كودكان، نوجوانان، جوانان و مهمانان خارجي طراحي كرده است.

وي خاطرنشان كرد: برنامه‌هاي حرم مطهر رضوي (ع) از جمله سخنراني‌ها و جلسات پرسش و پاسخ در سايت آستان قدس رضوي به صورت زنده قابل مشاهده است و امكان زيارت مجازي و نيابتي نيز براي مراجعه كنندگان وجود دارد.

حجت الاسلام حسيني تأكيد كرد: به طور طبيعي عزاداري‌ها به تناسب آداب، رسوم و فرهنگ‌ها، مختلف است اما بايد به گونه‌اي باشد كه ظواهر شرع در آنها رعايت شود و مورد سوء استفاده دشمنان قرار نگيرد.

وي محتواي عزاداري‌ها را از راه‌هاي انتقال فرهنگ عاشورا دانست و گفت: عزاداري اگر با شناخت و بصيرت همراه باشد معيار و شاخص است و سبب بالا رفتن معرفت انسان نسبت به خداوند مي‌شود چنان كه امام صادق (ع) فرمودند «امام حسين (ع) آخرين قطره‌هاي خون خود را براي نجات بشريت از جهالت، ناداني و گمراهي نثار كردند. »

دبير شوراي عالي فرهنگي آستان قدس رضوي با تأكيد بر بصيرت افزايي در كنار شور حسيني يادآور شد: دهه آخر صفر امسال دويست هزار زائر پياده به حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف مي‌شوند و عزاداران متشكل از هيأت‌هاي مذهبي، ۲۹ صفر در صحن جامع رضوي به عزاداري مشغول مي‌شوند.

وي بيان داشت: دوازده ايستگاه صلواتي در ورودي‌هاي شهر مقدس مشهد و بيست ايستگاه در داخل شهر به همت آستان قدس رضوي براي خدمت رساني به زوار مهيا شده است و با اعزام مبلغاني به اين ايستگاه‌ها، حلقه‌هاي معرفت نيز تشكيل مي‌شود.

حجت الاسلام حسيني، آستان قدس رضوي را بزرگترين مجموعه موقوفاتي جهان اسلام خواند و خاطرنشان كرد: آستان قدس رضوي با داشتن پانزده مؤسسه فرهنگي و اجتماعي، دو دانشگاه، پنجاه كتابخانه، يك پژوهشگاه، پانزده مدرسه، هفده هزار متر مربع ورزشگاه و فعاليت‌هاي فرهنگي و رسانه‌اي بزرگترين مجموعه موقوفاتي جهان اسلام است.

وي با بيان اين كه امروزه آستان قدس در بحث صيانت، عمران و آباداني و مصرف موقوفات به يك مدل و الگو تبديل شده است ابراز كرد: حضرت آيت الله واعظ طبسي با تشكيل كارگروهي از فقها، هزار وقف نامه را بررسي كرده و شش سر فصل موقوفاتي تدارك ديده شد كه مهمانخانه امام رضا (ع) نيز بر اساس اين سرفصل‌ها عملياتي شد.

معاون ارتباطات و تبليغات آستان قدس رضوي در پايان افزود: «موقوفه سوم شعبان آستان قدس رضوي» گامي در راستاي تشويق و ايجاد انگيزه وقف در مردم است كه آيت الله واعظ طبسي درباره اين موقوفه از امام خميني (ره) سؤال كردند و ايشان فرمودند «موقوفه را با همان قيود و شكل ادامه دهيد.»


منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین