عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
رييس سازمان حج و زيارت گفت: در اين ايام به دليل شلوغي مرزها تنها كاروان‌هاي زيارتي مجاز عتبات عاليات از مرز شلمچه به عراق سفر مي‌كنند و امروز نيز وضعيت مرزها نسبت به روز گذشته بسيار روان‌تر شده است.
عقیق: «سعيد اوحدي» گفت: با توجه به بازگشت راهپيمايان و زائران اربعين حسيني به كشور محدوديت‌هايي براي خروج زائران در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: بر اين اساس برنامه ريزي شده است كه تنها كاروان‌هاي مجاز سازمان حج و زيارت مي‌توانند از مرز شلمچه به عراق سفر كنند و از همين مرز نيز به كشور بازگردند.
رييس سازمان حج و زيارت با اشاره به اينكه تا كنون ۸۵۰ هزار زائر به كشور بازگشته اند، اظهار داشت: هم اكنون وضعيت مرزهاي كشور نسبت به روز گذشته بسيار آرام‌تر است و مرز مهران نسبت به روز گذشته وضعيت مطلوب‌تري دارد.
راه آهن بصره - نجف در خدمت زائران ايراني قرار گرفت/ توزيع روزانه ۸ هزار وعده غذاي گرم در ميان زائران در نجف
اوحدي همچنين با بيان اينكه هم اكنون به اندازه يك ميليون نفر زائر خدمات تغذيه به هر سه مرز كشور ارسال شده است، گفت: هيچ كمبودي در مرزها از لحاظ آب و تغذيه وجود ندارد و زائران در هر سه مرز بعد از ورود به كشور با ميان وعده‌هاي در نظر گرفته شده پذيرايي مي‌شوند.
وي افزود: همچنين زائراني كه موقع ناهار و يا شام وارد ايلام مي‌شوند نيز با غذاي گرم از آنها پذيرايي مي‌شود.
رييس سازمان حج و زيارت همچنين با اعلام اينكه راه آهن بصره - نجف در خدمت زائران ايراني قرار گرفته است، گفت: هر رور دو قطار از بصره زائران را به نجف مي‌رساند كه در نجف با هماهنگي كنسولگري حسينيه‌اي براي اين زائران در نظر گرفته شده است تا در آنجا مدتي را استراحت كنند.
اوحدي ادامه داد: همچنين روزانه ۸۰۰ وعده غذا در بين اين زائران توزيع مي‌شود و از نجف اتوبوس‌هايي براي انتقال آنها تا مرز در نظر گرفته شده است تا بتوانند بدون هيچ مشكلي به مرز كشور منتقل شوند.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین