عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۸۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۲
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان ایلام از برگزاری همایش بزرگ جشنواره شعر منطقه ای «علمدار کربلا» در روز 13 آذر با حضور شاعران داخلی و خارجی خبر داد.
عقیق: حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام از برگزاری مراسم اختتامیه اولین همایش شعر "علمدار کربلا" در روز 13 آذر خبر داد و گفت: این همایش با حضور شاعرانی از استان های ایلام، کرمانشاه، خوزستان، کردستان، لرستان و کردستان برگزار می شود که در این همایش شعرهای خود در رابطه با علمدار کربلا و واقعه عاشورا قرائت می کنند و علاوه بر آن شاعرانی از خارج کشور  هم در این همایش حضور دارند.

وی با اشاره به ارسال بیش از 250 اثر به دبیرخانه این جشنواره بیان کرد: در اختتامیه این جشنواره که با سخنرانی نماینده آیت الله لطفی، نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود ده نفر از شاعران اشعارشان را قرائت خواهند کرد.

وی ادامه داد: فراخوان این جشنواره به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام و ستاد بازسازی عتبات عالیات و اداره روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) در منطقه غرب کشور اعلام شده است

وی گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره، پرچم حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس(ع) در محل برگزار این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم، شاعران و هنرمندان و همچنین نماینده محترم حرم های مطهر حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی(ع) در کشور عراق به اهتزاز درآمده و نصب می شود.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، گفت: داوری آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره با حضور اساتید مجرب و شاعران برجسته کشوری و استانی انجام شده و از برگزیدگان نخیتسین جشنواره شعر منطقه ای« علمدار کربلا» با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان و کشوری تجلیل به عمل می آید.

ترویج فرهنگ آشنایی با معارف و سیره  اهل بیت (ع) و عترت رسول اکرم (ص)، ترویج و فرهنگ سازی و گرایش توانمندی های هنرمندان جوان به هنرهای آئینی، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه مند به شعر، حضور پرنشاط تر اعضای کانون ها در فعالیت‌ها و عرصه‌های مختلف ادبی کشور از اهداف برگزاری این جشنواره است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین