عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۴۲۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
مدیر حج و زیارت استان قم از برپایی موکب هایی از استان قم با عنوان «فاطمه المعصومه قم المقدسه» در مسیر پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا خبرداد.
عقیق: اکبر رضایی، در دیدار با امام جمعه قم و تولیت آستان مقدس، به برپایی با شکوه آیین پیاده  روی عزاداران حسینی در اربعین اشاره کرد و گفت: در این میان، ایرانیان نیز سهم بسزایی دارند و جمع کثیری از عزاداران را تشکیل می دهند.

وی با اشاره به تشکیل صف های طولانی زائران در مرز عراق در پرداخت عوارض خروج از کشور و...، گفت: با توجه به مذاکرات ستاد دائمی اربعین حسینی، تصمیم گرفته شد که عوارض خروج از کشور و پرداخت حق بیمه زائران برداشته شود و ارائه خدمات پزشکی و بیمه ای برای زائران رایگان باشد.

مدیر حج و زیارت قم ادامه داد: با همکاری راهیان نور، در سه منطقه مرزی شلمچه، چزابه و مهران، استراحت گاه هایی راه اندازی شد که زائران در صورت تمایل، پیش از ورود به عراق، در آنها مستقر و استراحت کنند.

وی با اشاره به راه اندازی موکب هایی از برخی از استان های کشور در مراسم پیاده روی اربعین در مسیر نجف تا کربلا گفت: در سال های گذشته، موکب هایی به صورت فردی از سوی ایرانیان در بین راه برپا می شد که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، استان قم نیز موکب هایی در اربعین حسینی برپا می کند و عهده دار کارهای فرهنگی و خدماتی برای عزاداران می باشد.

رضایی خاطرنشان ساخت: این موکب ها به عنوان «فاطمه معصومه سلام الله علیها قم المقدسه» پذیرای عزاداران حسینی می باشد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین