عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۲۱۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۲
یکی از علمای سودان اهل بیت(ع) را اساس دین دانست و گفت: اگر نتوانیم پیام‌های علمی درست درباره اهل بیت(ع) ارائه دهیم کاری نکرده‌ایم.
عقیق:هاشم علی السراج در کمیسیون ریشه‌یابی افکار تکفیری کنگره جهانی جریان‌های تکفیری و افراطی از نگاه علمای اسلام از گروه‌های افراطی اظهار کرد: مخاطب ما در کنگره جریان‌های تکفیری و افراطی، وجدان‌ها و ضمیر بیدار جوانان است.

وی با بیان این که در سودان از سوی تکفیری‌ها در معرض سوء قصد قرار گرفته است تصریح کرد: ما اینجا نیامدیم که همدیگر را متهم کنیم؛ بلکه‌ می‌خواهیم از این کنفرانس پیام مثبتی به دست بیاوریم و پیامی به جوانان داشته باشیم.

علی السید تاکید کرد: ما می‌خواهیم به جوانان بگوئیم که اسلام دین صلح و امنیت و رحمت است.

وی با تفسیر بسم الله الرحمن الرحیم گفت: این عبارت در شخصیت اهل بیت(ع) متبلور می‌شود، اهل بیت (ع)اساس دین هستند و اگر ما نتوانیم پیام‌های علمی درست و صحیحی درباره اهل بیت(ع) ارائه دهیم در واقع کاری نکردیم.

این عالم سودانی بیان داشت: معانی بسیار ظریفی در قرآن وجود دارد که به اهل بیت(ع) اشاره دارد و این واژه‌ها و معانی باید ترویج شود تا جوانان از آنها مطلع شوند.

وی با ذکر نمونه‌هایی از این مسئله اظهار کرد: اسم فاطمه نشات گرفته از این است که خداوند با محبت فاطمه مسلمانان را از آتش جهنم نجات خواهد داد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین