عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۲
آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ماه های رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم 4 ماه حرام هستند، خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید خود را به زحمت نیندازید و از 12 ماه این 4 ماه را آرام بگیرید.
عقیق: حضرت آیت الله سید عبدالجواد علم الهدی، بنیانگذار و تولیت حوزه علمیه امام قائم (عج) در گفتگویی گفت: طبق آیه سی و ششم سوره توبه برخی از ماه ها حرام هستند.

وی ادامه داد: بعضی از ماه ها فضیلت و حرمت خاص به جهت اشتغال مسلمین به عبادات دارند لذا ایجاد و اشتغال به انجام جنگ و جهاد در این ماه ها حرام می باشد.

استاد سطوح عالی حوزه با بیان اینکه ماه های رجب، ذی القعده، ذی الحجه و محرم 4 ماه حرام هستند، خاطرنشان کرد: خداوند می فرماید خود را به زحمت نیندازید و از 12 ماه این 4 ماه را آرام بگیرید در عین حال بدانید و آگاه باشید که جهان یعنی قتال با مشرکین در صورتی که آنان به شما حمله کنند، مجاز است.

وی ادامه داد: طبق نظر شارع چنانکه دشمن در این ماه ها حمله نموده و بخواهد به جان، مال، ناموس و دین تعدی کند باید به پا خواست و بر همگان دفاع لازم است.

حضرت آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه حاکم شرع به هیچ وجه اجازه حمله در این 4 ماه را نداده است، گفت: به همین دلیل امام خمینی (ره) در سال های دفاع مقدس امر می فرمودند که تنها از کشور دفاع کنید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آیه 36 سوره توبه در وجود اقدس حضرت محمد (ص) نازل شد به هنگامی که ایشان به اذن خداوند جهاد را شروع کرده بودند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین