عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۱
یک دکترای تفسیر قرآن گفت: "رساله تصویری" کمک شایانی به درک مسائل شرعی توسط کودکان و نوجوانان می‎کند.
  عقیق:مهرداد ویسکرمی درباره چگونگی تعلیم احکام شرعی و دینی به کودکان، افزود: اگر پدر و مادر، خود به صورت جدی به دین عمل کنند، فرزند نیز از آنها الگو خواهد پذیرفت؛ به طور مثال وقتی بچهای با والدین خود به مسافرت میرود چنانچه پدر و مادر را مشتاق به اقامه نماز اول وقت در بین راه ببیند به بهترین نحو به احکام الهی سوق پیدا میکند. 

وی بیان کرد: بهتر است که والدین از همان دوران کودکی فرزندانشان، حساب و کتابی برای آموزش احکام اسلامی به آنها داشته باشند به این نحو که بر حسب سن و اندازه نیاز کودک با ابزارهای گوناگون این مهم را به فرزندانشان بفهمانند. 

ویسکرمی ادامه داد: اسراف و صرفهجویی از مباحث دینی است که از همان دوران کودکی، کودک ظرفیت پذیرش فهم آن را دارد. 

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اظهار کرد: بهتر آن است که یک سری از احکامی که مربوط به دوران بلوغ است را با فیلمهای آموزشی و یا با استفاده از کتاب به فرزندان خود، آموزش دهیم چراکه در خیلی از موارد والدین به خاطر مسئله حیا، به راحتی نمیتوانند مسائل مربوط را برای بچههایشان بازگو و تشریح کنند. 

وی با بیان این‌که «استفاده از رساله تصویری برای آشنایی با احکام شرعی برای نوجوانان بسیار مفید و موثر است» یادآور شد: گنجاندن مسائل شرعی متناسب با نیاز فرزندان، در کتابهای درسی نیز منجر به آشنایی آنها با قوانین دینی و شناخت احکام شرعی میشود. 

ویس‎‎کرمی گفت: والدین باید شماره دفتر مراجع را در اختیار فرزندانشان قرار دهند تا آنها از طریق تماس، پیامک و با استفاده از سایتهای مراجع بتوانند احکام شرعی خود را از ایشان بپرسند چراکه گاهی اوقات فرزندان از ابراز سوال خود پیش والدینشان شرم دارند. 

این دکترای تفسیر قرآن افزود: رسانهها، آموزش و پرورش و در وهله اول خانواده در تبیین و تشریح احکام دینی برای فرزندان ما بسیار نافذ هستند. 

وی ادمه داد: خانواده باید از همان ابتدا نماز و واجبات دینی را به فرزند آموزش دهد و اگر کودکی در قرائت نماز دچار اشتباه شد، ایرادات وی را رفع کند.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین