عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۲۵۶
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
عقیق: مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از ارائه نخستین سری سیرهای مطالعاتی موضوعی منابع کتابخانه‌های عمومی تهران در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد دکامئی گفت: این سیرهای مطالعاتی راهنماهایی جامع برای مطالعه‌ای ماندگار و پله پله در موضوع‌های مختلف از میان منابع 82 باب کتابخانه تحت پوشش سازمان و منابع جدید منتشرشده در ایران هستند و آنها را باید گام‌هایی بلند و بالنده در یاری به خوانندگان تازه‌کار و مشتاق مطالعه ارزیابی کرد که می‌تواند برای کتابداران و متولیان فرهنگی به عنوان الگویی مناسب کارآیی داشته باشد.

وی ضمن تبیین وجوه تمایز سیرهای مطالعاتی از فهرست منابع مفید برای مطالعه افزود: سیرهای مطالعاتی تهیه‌شده دارای ویژگی‌هایی منحصر به فرد هستند که در انواع فهرست‌های پیشین یا مورد توجه قرار نگرفته یا تنها به بخش‌هایی از آنها پرداخته شده است. اصلی‌ترین ویژگی این منابع انتخاب از میان بیش از یک میلیون و 500 هزار منبع کتابخانه عمومی سازمان فرهنگی هنری و مشخص بودن محل دسترسی به این منابع است.

اتکا نداشتتن به یک قالب خاص نوشتاری، بهره‌گیری از نظرات متخصصان موضوعی و همخوانی با نیازها و استعدادهای گروه‌های سنی مختلف هم دیگر ویژگی‌های سیرهای مطالعاتی جدید است و حتی در میان منابع پیشنهادی برخی از موضوع‌های دینی، عناوینی از کتاب‌های داستان و رمان هم وجود دارد.

به گفته مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کار تهیه سیرهای مطالعاتی موضوعی منابع کتابخانه‌های عمومی تهران آغاز شده و پس از تکمیل سری نخست، عناوین آنها معرفی و رونمایی می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین