عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
هفتمین شماره ماهنامه مسجد در سال ۹۳ توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر شد.
عقیق:شماره 177 این ماهنامه فرهنگی، آموزشی و ترویجی با عکس روی جلد مربوط به کودکان و نوجوانان در مسجد و با عنوان اصلی «کودک درون مسجد» در اختیار علاقه مندان به موضوعات مسجدی قرار گرفته است.

«دست استعمار پیر کوتاه»، «ریشه تاریخی سقیفه»، «از زیارت رم تا فاطیما»، «فرشته هایی در قالب انسان»، «سعادت در سایه هدایت»، «مراقب خون خود باشید»، «انگیزه‌های تالیف نهج البلاغه» و «زیارت خانه ای از شرافت صاحب» از دیگر عناوین این ماهنامه است.

این ماهنامه که همچون گذشته از چهار بخش منبر، رواق، محراب و شبستان تشکیل شده است، در اولین بخش با مطلبی از خاطرات کودکی مقام معظم رهبری آغاز شده است و با بررسی موضوعاتی چون مهارت شادی بخشی در سخنرانی و حکمت و آثار قربانی، و ارائه فیش منبر درباره بی برکتی مال حرام و فیش روضه به مناسبت شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، و حضرت مسلم بن عقیل(ع) ادامه یافته است.

قرامطه دیروز؛ داعش امروز، نگاهی دیگر به بیان فضایل امام علی(ع)، جستاری در زیارت جامعه کبیره، ریشه تاریخی سقفه و شرح حال سید ابوالحسن اصفهانی به مناسبت درگذشت این زعیم عالی قدر شیعیان از دیگر مطالب این بخش است.

بخش رواق این شماره، ضمن بررسی مفصل گونه شناسی زیارت، عناوینی چون بودیسم و حریم امن زیارتگاه ها و کومب ملا؛ گردهمایی بزرگ هندوها را در خصوص ادیان شرقی در بر می گیرد.



«حج بی رکن» و از «زیارت رم تا زیارت فاطیما» نیز از دیگر مطالبی است که در بررسی ادیان ابراهیمی به رشته تحریر در آمده است.

«محراب» نیز در گزارشی با عنوان «قطره‌ای از جود و کرم در مسجد امام جواد(ع)» ضمن تشریح فعالیت‌های حجت‌الاسلام سیدی به عنوان امام جماعت این مسجد، با او به گفت‌وگو پرداخته است.‌‌در پرونده این شماره که به موضوع «کودک درون مسج» اختصاص داده شده است، مقالات و مطالبی چون فرشته‌هایی در قالب انسان، سعادت در سایه هدایت، راهکارهای تربیت معنوی کودک، آسیب شناسی و  شیوه‌های جذب کودکان در مسجد به روایت سه تن از کارشناسان خبره حوزه مسجد آمده است.

در ادامه این بخش گزارشی از برگزاری نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با عنوان «رسانه هایی برای رساندن پیام انقلاب» نیز در این بخش آمده است.

«شبستان» نیز که موضوعات مرتبط با گفتمان انقلاب اسلامی را به بحث و نظر می‌گذارد، در این شماره از ماهنامه مسجد، مطالبی چون سوغات حج به چه قیمت، نظم نوین جهانی و جایگاه ایران در نظر مقام معظم رهبری، فعالیت های اقتصادی در سیره حضرت علی (ع)، جریان اجتهاد دینی، نگاهی به بانکداری اسلامی یا بانکداری بدون ریا، استقلال اقتصادی در چارچوب اقتصاد مقاومتی، و نگاهی به زندگی سید هاشم میردامادی نجف آبادی را  مورد توجه قرار داده است.

نشریه «مسجد» ابتدای هر ماه با هدف بررسی موضوعات مسجدی و توجه به دغدغه‌های ائمه جماعات مساجد توسط معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد منتشر می‌شود.

هفتمین شماره ماهنامه مسجد در سال 93 توسط دفتر مطالعات و پژوهش‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد در 72 صفحه و به شمارگان 3000 نسخه منتشر شد.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین