عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۹۴۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
مداحی کربلایی حاج سید مجید بنی فاطمه،حاج ابراهیم رحیمی ،کربلایی مهدی سعیدی و کربلایی حمید رضا جوادزاده در ریحانه الحسین
امام جواد نسبت به سیدالشهدا هم خیلی تعصب و غیرت دارد. در این شرایطی که ریزش ها و لغزش ها زیاد است باید خودمان را با امام جواد بیمه کنیم.
صوت مراسم
گزارش تصویری


مراسم عزاداری شب شهادت امام جواد (ع) با حضور جمع زیادی از عاشقان اهل بیت(ع) در مجتمع فرهنگی مذهبی ریحانة الحسین برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام بی آزار تهرانی سخنرانی کرد و حاج سید مجید بنی فاطمه،حاج ابراهیم رحیمی ،کربلایی مهدی سعیدی و کربلایی حمید رضا جوادزاده به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام بی آزار تهرانی را بخوانید؛

_ امام رضا 46 یا 47 سالشان بودند که خداوند متعال فرزند بابرکتی به نام جواد الائمه را به ایشان روزی کرد. مولودی با برکت تر از ایشان وجود ندارد به این دلیل که تمام یاوه گویی ها و هجمه ها و تمام تفرق و شعبه شعبه شدن اقوم که از روز غدیر به تصویر کشیده شده بود باطل کردند.

_ پیامبر فرموده بودند که شما بعد از من فقط به کسانی دل ببندید که تعدادشان به اندازه ماه های یک سال قمری است. که آنها ائمه معصومین هستند. پیامبر از ایشان این گونه نام بردند که اولین آنها علی (ع) و آخرین آنها مهدی صاحب الزمان است.

_ وقتی امام رضا(ع) به آن سن و سال رسیدند، وافقیه کاری کرده بودند که دل ها را از ولایت آل الله منصرف کنند. یک عده بر امامت حضرت کاظم متوقف شدند. و خیلی از محبین و شیعیان ریزش پیدا کردند. چون تا آن زمان امام رضا صاحب فرزند ذکور نشده بودند.

_ امام جواد نقطه عطف غدیر تا انتظار هستند. وقتی ایشان به دنیا آمدند تمام خطوط انحرافی از کسانیه تا واقفیه باطل شد. امام رضا در این زمینه یک مدیریت نور کردند که غوغا بود. ایشان طوری جهت دادند که مردم فهمیدند که امام کوچک و بزرگ ندارند. امام هر چه دارد سرمایه از حجت خداست.

_ امام رضا می فرماید که مولودی با برکت از امام جواد نیست به این دلیل است که نگرش به حقیقت امامت بین خواص و شیعه تغییر کرد. مردم با همه وجودشان فهمیدند که علم امام معنایش چیست. این جایگاه وجود نازنین امام جواد است. با قدم حضرت جواد مسیر اثنی عشری حقه تضمین شد.

_ پیروان مکتب این پدر و پسر یعنی امام رضا و حضرت جواد وقتی به ایشان سلام می کنند، در وجودشان ثبت شده منتظر مهدی. امام جواد نسبت به مادرشان فاطمه زهرا خیلی بی تاب است. ایشان خیلی غریب است. به خاطر مسائل و مشکلاتی که هست شیعه تا به الان درباره کوچه بنی هاشم سکوت کرده و هزینه داده ولی نوبت به شیعه هم می شود.

_ امام جواد نسبت به سیدالشهدا هم خیلی تعصب و غیرت دارد. در این شرایطی که ریزش ها و لغزش ها زیاد است باید خودمان را با امام جواد بیمه کنیم.

_ فرمودند که شیعیان ما دست به سوی کسی بلند نکنند و طلب نکنند، اما می فرمایند یک جا تأمل نکن و اگر نداشتی جا دارد که بری قرض بگیری و طلب کنی و آن هم اگر راه کربلا باز بود باید برای کربلا رفتن دست طلب دراز کنی. ناکام کسی است که کربلا نرفته از دنیا برود.

_ در روایات است که آقای ما امام جواد در غربت و با لب تشنه به شهادت رسیدند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین