عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۳۲۴
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۷
تولیت مسجد جمکران:
تولیت مسجد مقدس جمکران، ولایت پذیری را شرط لازم عاقبت به خیری دانسته و گفت: ما با یادآوری دائمی یاد خدا، معاد و ایمان به ولایت اهل بیت(ع) می توانیم به کمال واقعی دست یابیم.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان، در نشست معاونین و مدیران ارشد مسجد مقدس جمکران، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: قرآن کریم بسیار برای اثبات معاد، تغییر فصول را مثال زده و از اختلاف شب و روز به عنوان آیه و نشانه برای درک موضوع معاد یاد کرده است.

تولیت مسجد مقدس جمکران در خصوص آيه «وَلَا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلَى مَا مَتَّعْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِّنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَيَاةِ الدُّنيَا »(طه/131) افزود: در این آیه زندگی دنیا به شکوفه تمثیل شده که عمرش کم است و در شرایط خاص بهاری مانند تندبادها، رگبارها و ... شکوفه ها می ریزند و هیچ ثمری ندارند و گاهی هم دارای میوه است.

وی در ادامه با توجه به ویژگی های شیطان ابراز داشت: بر اساس آيه «فَأَنْظِرْني‏ إِلى‏ يَوْمِ يُبْعَثُونَ (حجر/36)» و این که شیطان با خدا تکلم می کرده،  می توان نتیجه گیری کرد او بر اثر هزاران سال عبادت، بیشترین اعتقاد را به مبدأ، الوهیت خدا و معاد داشته، اما با تکبر در برابر ولایت و عدم پذیرش واسطه فیض الهی از درگاه خدا رانده شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در پایان ولایت پذیری را شرط لازم عاقبت به خیری عنوان کرد و گفت: ما با یادآوری دائمی خدا و معاد و ایمان به ولی خدا و از طریق واسطه فیض الهی می توانیم به ذات الهی متصل شده و به کمال واقعی دست یابیم.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین