عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
مراسم بزرگداشت علامه سیدمرتضی عسکری، پنج‌شنبه هفته جاری در قم برگزار خواهد شد.
عقیق: مراسم بزرگداشت علامه عسکری، 27 شهریور ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم قم برگزار خواهد شد.

این مراسم به مناسبت هفتمین سال ارتحال آن مرحوم است که با حضور نمایندگان بیوت مراجع، مسؤلان استانی، شخصیت‌های دینی، استادان، فضلا و روحانیون حوزه علمیه برگزار خواهد شد.

اندیشمند متفکر، فقیه مصلح، استاد فرزانه، حضرت آیت‌الله علامه سیدمرتضى عسکرى در هیجدهم جمادى الثانى 1332 هـ .ق (مطابق با بهار 1293هـ .ش) در شهر سامراء و در جوار حرم ملکوتى دو خورشید پرفروغ آسمان ولایت و امامت، امام هادى و امام عسکرى(علیهما السلام)، در خانواد‌ه‌اى اهل علم و با تقوى قدم به عرصه هستى نهاد.

از این اندیشمند آثار و نوشته‌های فراوانی برجای مانده است که از آن جمله می‌توان به طرح نظریه راهگشاى «وحى قرآنی و وحی بیانى» که پاسخگوى بسیارى از شبهه‌ها در مورد قرآن بوده و احادیثى را که بد فهمیده مى‌شد روشن مى‌سازد اشاره کرد. شاید بتوان گفت بهترین و مفصل‌ترین طرحى که به صورت جامع و محققانه به مسئله «جمع‌آورى قرآن» و «عدم تحریف قرآن» پرداخته است، طرحى است که استاد تحت عنوان «مصون بودن قرآن از تحریف» براساس اسناد فریقین تدوین نموده‌اند.

طرح استخراج عقائد اسلام از درون قرآن کریم که با اندیشه جمع و تقریب بین فرقه‌هاى مسلمین نوشته شده است نیز از دیگر طرح‌هاى مفصل و عالمانه استاد است.


منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین