عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۸
ویژه‌ برنامه خوشنویسی «حصن حصین» با حضور استادان مطرح مشهدی، در دارالقرآن الکریم رضوی برگزار شد.

عقیق:در این ویژه برنامه 20 خوشنویس آقا و 10 خوشنویس بانو حدیث سلسله الذهب، احادیث و روایات امام هشتم(ع) و القاب ایشان را برای خوشنویسی انتخاب کرده و بر اساس مهارتی که در هنر خوشنویسی داشتند، به امر کتابت احادیث و القاب ثامن‌الحجج(ع) پرداختند تا گامی در راستای ترویج فرهنگ رضوی برداشته باشند.
در این مراسم استادانی همچون احمد قائم‌ مقامی، علی‌اکبر رضوانی، محسن عبادی، محمدعلی فراستی، انوشیروان فروغی، هادی ذوالریاستین، علیرضا بهدانی، روح‌ا... ابوالفضلی، حسین قائمی و همچنین مریم‌ سادات موسوی، سمیه ناطقی، طاهره عباسی، فاطمه فیضی، فاطمه مقیمی و شماری دیگر از خوشنویسان مشهدی حضور داشتند.
بنابر این گزارش، دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی برنامه کتابت قرآن و احادیث را به مناسبتهای مختلف به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و رضوی در حرم رضوی برگزار می‌‌کند که این ویژه برنامه خوشنویسی را به مناسبت ولادت باسعادت امام هشتم(ع) با همکاری مؤسسه آفرینش‌‌های هنری آستان قدس برگزار کرد.
یادآور می‌شود، آموزش هنرهای اسلامی و ایرانی از اهداف اجرای این برنامه بود که در نهایت آثار خوشنویسی به زائران و مجاوران بارگاه منور امام هشتم(ع) اهدا شد.


منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین