عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۵۴۲
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
حجت الاسلام حسینی سخنرانی کرد و مداحی حاج احمد نیکبختیان در مهدیه امام حسن(ع)
در مناجات خمسه عشر مفاهیمی را امام سجاد در قالب ادعیه به ما یاد داده است. که باید هر روز آن را بخوانیم. در این کتاب آمده که نفس انسان سیرشدنی نیست.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم این هفته قرائت زیارت عاشورا در هیئت رزمندگان غرب تهران برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام حسینی سخنرانی کرد و حاج احمد نیکبختیان به مداحی پرداخت.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حسینی؛

_ انسان از عالم بطن مادر قدم به دنیا می گذارد. مرگ نیستی و فنا نیست بلکه جریان و حیاتی در برزخ است. با مرگ به صحرای محشر وارد می شویم.

_  در قرآن در مورد دو پیامبر بزرگوار حضرت عیسی و حضرت یحیی به سه روز اشاره شده. این سه روز عبارتند از روز ولادت و روز مرگ و روز مبعوث شدن که در مورد روز ولادت و روز مبعوث شدن انسان خود اختیاری ندارد. قبل از ازدواج به فکر سلامت فرزند باید باشیم. این که برای انسان می ماند سلامت در روز مرگ است که انسان مرگ سالمی داشته باشد.

_ یکی از کارهایی که باید برای روز مرگ انجام دهیم این است که آن روز را از هر گونه آفت حفظ کنیم. برای هر چیزی آفتی است و انسان باید سعی کند که آفت زده نباشد. چه کار کنیم که در روز مرگ مهر سلامت مرگ را بدست آوریم.

_ رسول خدا می فرمایند مؤمن بین پنج شدائد قرار دارد اول مؤمنی که به او حسادت می ورزد. دو منافقی که به او بغض دارد. سوم کافری که بنا به کشتن شیعه را دارد. چهارم نفس انسان است . پنجم شیطان می باشد که بزرگترین آفت خود انسان و نفس انسان است.

_ در مناجات خمسه عشر مفاهیمی را امام سجاد در قالب ادعیه به ما یاد داده است. که باید هر روز آن را بخوانیم. در این کتاب آمده که نفس انسان سیرشدنی نیست.

_ امام کاظم در باب اهمیت آفت شناسی می فرمایند اگر مؤمن چهار چیز را بداند عالم است یک خدای خود را بشناسد ودوم این که خود را بشناسد و سوم بداند که چه چیزی برای او اراده شده است و چهارم بداند که چه چیزی او را از دین جدا می کند.              


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین