عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
بسیاری از افراد به جایی می‌رسند که از انسانیت، تنها ظاهر آن را دارند و قلب و تمام اعضای آن‌ها شیطانی می‌شود، این گونه افراد در تلاش برای گمراه کردن مردم هستند و آن‌ها را می‌توان شیطان مجسم دانست.

عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، از فضلای حوزه، در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که تمام تعالیم دین، در دوری از شیطان و پناه بردن به خدا جمع شده است،‌ گفت: روح بندگی، "خروج از سلوک شیطان" و "ورود به ولایت خدا" است.

وی افزود: یک مسلمان با تعالیم دین و عترت می‌فهمد که لحظه به لحظه زندگی او باید فرار از اخلاق، رفتار و گفتار شیطان به سمت اخلاق، رفتار و گفتار رحمانی باشد.

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که در این حرکت، فردی موفق است که ولایت اهل‌بیت(علیهم السلام) را پذیرفته باشد، بیان داشت: سپردن دست به دست خلیفه‌الله، ولی الله و حجت زمان عاملی برای نجات فرد از حملات چهارگانه شیطان است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی ادامه داد: بدون ولی الله نمی‌توان به مقصد رسید؛ البته در این حرکت بسیاری از مردم نجات پیدا نکرده و گرفتار دام‌های شیطان می‌شوند، حتی به جایی می‌رسند که اولیای شیطان شده و تمام حرکات آن‌ها شیطانی می‌شود.

وی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان(علیه السلام)، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد به جایی می‌رسند که از انسانیت تنها ظاهر آن را داشته و قلب و تمام اعضای آن‌ها شیطانی می‌شود.

سخنران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: این گونه افراد در تلاش برای گمراه کردن مردم هستند و آن‌ها را می‌توان شیطان مجسم دانست؛ نسل کشی‌ها، غارتگری و کشتارها همه به سبب الهامات شیطان برای اولیای خود است؛ این همه کشتار با هدایتگری شخص ابلیس از سوی مزدوران صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، شرط موفقیت در بندگی خدا را حرکت در مسیر معصومان(علیهم السلام) دانست و گفت: ما باید به مقام «ولی امام» برسیم؛ امام لسان‌الله است و مؤمنان لسان الامام هستند؛ امام عین‌الله است و مؤمنان چشم بینای امام هستند.

وی یادآور شد: اسوه‌های «ولیّ الامامی» را می‌توان در چهره حضرت شاهچراغ(علیه السلام) و حضرت معصومه(سلام الله علیها) دید؛ حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) بازوی توانا، چشم بینا و لسان امام زمان خویش بودند.

سخنران مسجد مقدس جمکران با بیان این‌که حضرت معصومه(سلام الله علیها) در زمان حیات و پس از وفات خویش برای همه خیر و برکت بوده و هستند، گفت: ایشان سرچشمه خیرات و برکات هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی در پایان تصریح کرد: امروز حوزه علمیه قم به سبب وجود پربرکت حرم حضرت معصومه(سلام الله علیها) تشکیل شده و معارف و فرهنگ اهل‌بیت(علیهم السلام) را به سراسر جهان منتشر می‌کند

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین