عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۷۹
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
هر کسی بخواهد روزی اش زیاد شود و پدر و مادر از او راضی شوند؛ این نماز را به جا آورد.

عقیق:ماه ذیقعده ماهی پر خیر و برکت است و انجام اعمالی نیز در این ماه توصیه شده است. از جمله اعمال این ماه نماز مخصوص روزهای یکشنبه ماه ذیقعده است.

نماز ماه ذیقعده:
در روز یکشنبه ماه ذیقعده غسل کن و وضو بگیر و چهار رکعت نماز بخوان. به این صورت که در هر رکعت یک مرتبه سوره حمد  و سه مرتبه سوره توحید و سوره ناس و فلق را یک مرتبه بخوان. بعد از نماز  هفتاد مرتبه استغفار کن و در پایان استغفار، بگو‏ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ‏.
 پس این ذکر شریف را قرائت کن: « یَا عَزِیزُ یَا غَفَّارُ اغْفِرْ لِی ذُنُوبِی وَ ذُنُوبَ جَمِیعِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لَا یَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ‏

رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) به خواندن این نماز توصیه داشته و فرمودند: هر که این نماز را بجا آورد، توبه‌‏اش قبول و گناهش آمرزیده شود و دشمنان او در روز قیامت از او راضى شوند.
این شخص با ایمان می‌میرد، دینش گرفته نمی‌شود، ملک الموت با او در وقت مردن مدارا می‌کند، به آسانى جان خواهد داد و خانه قبر او گشاده و نورانى خواهد شد.

هر کسی بخواهد رزق و روزی اش زیاد شود و پدر و مادر و نسل او از او راضی شوند سعی کند این نماز را به جا آورد.
همچنین روزه سه روز متوالی در این ماه که از ماه های حرام می باشد توصیه شده است که  هر که در یکى از ماه ‏هاى حرام سه روز متوالى که پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد روزه بگیرد، ثواب نهصد سال عبادت براى او نوشته شود.
 

 منبع:سبک زندگی

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین