عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۰۱۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۱
حاج سعید حدادیان، حاج احمد نیکبختیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در مهدیه امام حسن(ع)
کنار قبر حضرت معصومه دو دختر از دختران امام جواد و دو نفر از کنیزانی که همراه بی بی دو عالم فاطمه معصومه بودند در آنجا مدفون هستند.
گزارش تصویری

عقیق: مراسم هفتگی قرائت زیارت عاشورا در هیئت رزمندگان غرب تهران با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و مداحی حاج سعید حدادیان،حاج احمد نیکبختیان و کربلایی محمد حسین حدادیان در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حائری زاده را بخوانید؛

_ روز ولادت با سعادت دخت آقا موسی بن جعفر حضرت فاطمه معصومه، شخصیتی که از سه طرف انتساب به مقام عصمت اللهی ذوات مقدس معصومین(ع) دارد و همچنین امروز را که روز دختر نامیده شده تبریک عرض می کنیم.

_ راجع به فاطمه معصومه چند نکته قابل عنایت است. در بین امامزادگان ما دو امامزاده هستند که زیارتشان از ناحیه معصوم وارد شده است. یکی حضرت ابوالفضل العباس(ع) هستند و دیگری حضرت فاطمه معصومه می باشند که هر دو دارای مقام عصمت هستند. اتفاقاً همان طوری که حضرت ابوالفضل العباس مورد عنایت خاصه چند معصوم بودند،که عبارتند از حضرت سیدالشهدا، امام سجاد، امام صادق،امام زمان می باشند. فاطمه معصومه هم همان طور می باشند.

_مرحوم محدث قمی می فرمایند که هم زیارت حضرت فاطمه معصومه از زبان معصوم ذکر شده است.طبق روایت کسی که در حالی که عارف به حق حضرت معصومه را زیارت کند بهشت بر او واجب می شود. حضرت معصومه همانند حضرت ابوالفضل العباس زیارتشان از کانال معصوم به ما رسیده است،یعنی آداب کامله دارد.

_ از زیارت آن حضرت می شود کمک گرفت. از الفاظی که در روایات راجع به این بزرگوار  آمده است معصومه است که این یعنی دارای مقام عصمت است. مقام عصمت یعنی مقامی است که ما اعتقاد داریم کسی که به این مقام برسد نه گناه می کند و نه فکر گناه می کند. البته این مقام عصمت به اندازه چهارده معصوم نمی باشد.

_ کنار قبر حضرت معصومه دو دختر از دختران امام جواد و دو نفر از کنیزانی که همراه بی بی دو عالم فاطمه معصومه بودند در آنجا مدفون هستند.

_ شخصیت فاطمه معصومه شخصیتی است که به فرموده امام صادق(ع) زمانی می رسد که قم می شود قطب علوم آل الله که الان به این مرتبه رسیده است. خیلی از علما به این بی بی ارادت ویژه ای دارند. به میزان حال حضورمان اینقدر تقرب پیدا می کنیم. مجالس ایشان شعبه ای از شعبات حرم بی بی می باشد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین