عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۹۰۵
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱
بانوی بلاروسی مسیحی مذهب، با گفتن شهادتین در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام مشرف شد.

عقیق:به گزارش ستاد خبری جشن‌های میلاد رضوی، «آناستازیا شورسوا» از بلاروس، طی سفر اسلامی به مشهد مقدس و تشرف به حرم مطهر امام رضا (ع) به مدیریت زائرین غیر ایرانی آستان قدس رضوی مراجعه و با مطالعه کتاب به دین مبین اسلام مشرف شد.
وی که پس از گذشت پنج‌ ماه از اولین سفر خود به مشهد مقدس و مطالعه و تحقیق زیاد تصمیم گرفته دین اسلام را برگزیند، در این خصوص گفت: از این که دوباره توفیق قرار گرفتن در این فضای ملکوتی را به دست آوردم، بسیار خرسندم و گویی گمشده خود را بازیافته‌ام.
این تازه مسلمان اظهار داشت: در جلسه‌ای که با مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی تشکیل شد، به سوالاتم در خصوص این مذهب پاسخ داده شد و اصول و فروع دین اسلام به سادگی برایم بازگو شد.
وی که در چهره‌اش رضایت قلبی از قرار گرفتن در این فضای جدید دیده می‌شد، بعد از تشرف به اسلام، نامی غیر از نام خودش را نپذیرفت و بیان داشت: این نام را مادرم برایم انتخاب کرده معنای آن تولدی دوباره است. گویی با تشرف به دین اسلام تازه متولد شده‌ام.
شورسوا افزود: معنای نام من با تصمیمی که گرفتم، بسیارهمخوانی دارد زیرا به برکت دین اسلام، هر غیر مسلمانی در هر سنی مسلمان شود،از اعمال عبادی گذشته چیزی به گردن او نیست و مانند فردی می‌ماند که تازه متولد شده است.
وی اظهار داشت: شاید خداوند از همان ابتدای تولد، سرنوشتم را در این مسیر نوشته بوده و نامی هم که به واسطه مادرم انتخاب شده مقدمه‌ای برای تولدی دوباره بوده است.
در پایان، از سوی مدیریت زائرین غیرایرانی آستان قدس رضوی، هدایایی فرهنگی از قبیل آموزش نماز به زبان روسی، چهل حدیث قدسی، احادیث امام رضا(ع) درباره خانواده به زبان انگلیسی، زندگی نامه امام خمینی(ره)، و عکس‌هایی از نماهای مختلف حرم مطهر رضوی به وی اهدا شد.
 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین