عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۶۱۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱
مداحی حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی حسین عینی فرد و کربلایی حنیف طاهری در هیئت الرضا
قلب انسان مرکز عواطف و احساسات انسان باید با امام خودش پیوند بخورد. قلب انسان باید مسیر مودت، جایگاه محبت و علاقه به اهل بیت باشد...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی حسینی نیشابوری و مداحی حاج عبدالرضا هلالی، کربلایی حسین عینی فرد و کربلایی حنیف طاهری برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام نیشابوری را بخوانید؛

_مجاهدت امام صادق خصوصاً در موضوع جوان ها هم در عصر خودشان و هم در همه اعصار به قدری وسیع و گسترده است که شکر آن را نمی توان در یک جلسه یا حتی یک عمر بیان کرد. ما از تعلیمات مکتب حقه ی جعفری بر اساس مجاهدت دانش محوری امام صادق بهره مند هستیم.

_ جوان یک ویژگی هایی دارد از جمله ذهن پرسشگر و کنجکاو و اهل مداقه و درخواست کننده پاسخ های منطقی که برای او قطع و یقین به بار بیاورد. امام صادق این غذای عقلانی و روحانی را در سفره با برکت علم اهل بیتی و علم ولایی و علم امامت در اختیار همه ما علاقمندان و تشنگان این معارف قرار داد. اما یک شرط دارد و آن این است که بپذیریم برای آموختن از مکتب امام صادق به ظرفیت نیاز داریم. هر چه گنجایش و ظرفیت بیشتر و هر چه ظرف پاک تر، مظروف که همان معارف مکتب امام صادق است ناب تر و بیشتر می شود.

_ اگر قرار است در ذهن جوان شیعه سخن امام صادق بنشیند آن ذهن باید پاک باشد. طهارت ذهن، طهارت خیال، طهارت تفکر. در ظرف نا پاک آب زمزم ریختن چاره ساز نیست. تا ذهن انسان ولایی نشود رفتار انسان ولایی نخواهد شد. تا تفکر ولایی در اندیشه انسان با برهان قاطع جا نگیرد، دست و پای انسان، گوش انسان اطاعت از ولی نمی کند. این مغز است که به انسان دستور می دهد. اگر قرار است ما حسینی، جعفری، علوی، فاطمی، محمدی باشیم شرط اول آن است که تفکر ما ولایی باشد. اتفاقا امام صادق نهضت خودشان را از این بخش آغاز کردند. قبل از این که به جوارح دستور دهند و اصلاح کنند، مغزها را اصلاح کردند.

_ دایره علم و مباحثات و درس و بحث درگیری ذهنی و درگیر کردن اندیشه ها می باشد. درد جامعه اندیشه غیر الهی، دنیا پرستی و دنیا گرایی و کج اندیشی و انحراف در زمان امام صادق می باشد. امام صادق که طبیب نفوس مردم است قدم اول را برای تشخیص برمی دارد. برای مداوا و طبابت آنچه که از اعداء در ذهن مردم جا گرفته است، بیرون بیاورند. رسالت اولیا و انبیا تطهیر و نظافت اذهان مردم قبل از اعمال مردم می باشد.

_ علاقمند به امام صادق باید پلی، صراطی، حبل المتینی پیدا کند. پیوندی با امام برقرار شود تا از این مسیر فکر او، روح، جان، ذهن، او تاریکی ها را به برکت در سایه سار امام قرار گرفتن از وجود خودش بزداید و حقیقت و نور دریافت کند. این رشته و پل و صراط پیوند فکر انسان با فکر امام است. باید با امام صادق همفکر شویم تا با ایشان همراه شویم. اگر فکر ما در تضاد با مکتب امام صادق باشد همراهی ممکن نیست. فکر باید ولایی بشود.

_ قلب انسان مرکز عواطف و احساسات انسان باید با امام خودش پیوند بخورد. قلب انسان باید مسیر مودت، جایگاه محبت و علاقه به اهل بیت باشد. پیوند قلبی همان مودت است. فکر ولایی،ولایت، قلب ولایی ،مودت و رفتار امام صادقی، اطاعت است که هر سه در قرآن آیه دارد.

_ امام صادق محفل علمی را ایجاد کردند که هجمه ها به سمت مکتب امام صادق شروع شد. حقیقت دانش و علم و حکمت از خانه امام صادق می جوشد. اگر انسان اینجا دست خودش را در دست امام نگذارد پاسخ خودش را از کفر می گیرد و به سمتی جز صراط مستقیم حرکت می کند.

_ مبادا یک جوان علاقمند و محب امام صادق، به دلیل علاقه، قلب او مالامال از علاقه می باشد ولی مغز او ولی و ولایت را به درستی تشخیص ندهد. آن زمان است که قلب ها با حسین بن علی خواهد بود و شمشیرها بر خلاف حسین بن علی خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین