عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۵۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی میرباقری/
در مناسبت‌های دینی فضای منبرها هم متفاوت‌تر می‌شود و به نوعی به روز بودن مطالبی که از سوی وعاظ در این منابر تشریح می‌شود.
عقیق:یکی از برنامه‌های خوب حرم امام رضا(ع) که توفیق مضاعفی را نصیب خادمان آن امام همام در آستان قدس می‌کند، منبرهایی است که بحمدالله در همه صحنین و اماکن متبرکه برپا می شود.

این منبرهای خاصیت عمده‌ای دارند که آنها را از سایر منابر وعظ و خطابه متمایز کرده و آن حضور زائرانی است که از جای جای ایران و جهان به حرم امام هشتم(ع) آمده اند و در همه ساعات حضور زائران سخنرانی‌های وعاظ در صحنین برقرار است.

در ایام مناسبتی مثل ماه مبارک رمضان، میلاد امام رضا(ع) و سایر مناسبت‌های دینی فضای منبرها هم متفاوت‌تر می‌شود و به نوعی به روز بودن مطالبی که از سوی وعاظ در این منابر تشریح می‌شود نشان دهنده این مطلب است که آستان قدس رضوی برنامه‌ای جامع برای توسعه معارف اهل بیت(ع) دارد.

زائران در هر صحنی که وارد شوند می‌توانند از این سخنرانی‌ها بهره ببرند، ضمن این که برای زائران خارجی هم برنامه‌ی سخنرانی برپا می‌شود و من اغلب دیده‌ام که در صحن غدیر این برنامه‌های سخنرانی در ساعاتی مشخص به زبان عربی و... اجرا می‌شود که قطعا بار تاثیر گذاری بیشتری به همراه خواهد داشت.

منبع:روضه نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین