عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۳۰۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۴
برگزار می شود؛
اقلیت مسلمان آمریکا با هدف گردهم آوردن مسلمانان و عرضه غذاهای مختلف جهانی به صورت حلال هفته آینده میزبان دومین جشنواره حلال در کالیفرنیا خواهند بود.
عقیق: برگزار کنندگان جشنواره حلال کالیفرنیا اعلام کرده اند که بزرگترین جشنواره حلال بیش از 50 غذای حلال مختلف را در یک جا گردهم خواهد آورد.

این جشنواره قرار است شنبه 9 آگوست (18 مرداد ماه) در پارکینگ مرکز خریرد نیوپارک در کالیفرنیا برگزار شود و 25 رستوران مختلف از سراسر کالیفرنیای شمالی در آن شرکت خواهند کرد.

در این منطقه که محل برگزاری جشنواره غذای حلال است حدود 300 هزار مسلمان زندگی می کنند و انتظار می رود که این جشنواره چون اولین جشنواره غذای حلال با موفقیت چشمگیری رو به رو شود. جشنواره اول که در سال 2013 برگزار شد با استقبال 10 هزار نفری رو به رو شد.

با وجود تنوع غنی از غذای حلال در سراسر دنیا این جشنواره سعی می کند انعکاس دهنده تنوع جامعه مسلمان در آمریکا نیز باشد.

در کنار غذاهای سنتی مکزیکی، آمریکایی هندی و پاکستانی قرار است در این جشنواره نوشیدنی ها و دسرهای حلال کشورهای مختلف نیز ارائه شود.

در این جشنواره اسلامی علاوه بر ارائه غذای حلال، فعالیتهای مختلف و برنامه های خانوادگی نیز برنامه ریزی شده است و انتظار می رود بین 7 تا 8 هزار نفر در این جشنواره یک روزه حضور یابند.

مفهوم حلال که به صورت سنتی به گوشتی اطلاق می شود که به شیوه اسلامی ذبح شده باشد، امروزه برای تمام اموری که مطابق با نیازهای مسلمانان هستند کاربرد دارد. برای مثال از مفهوم حلال برای سفرهای حلال به معنی سفرهایی که طی آن مسلمانان می توانند غذای حلال مصرف کنند و نماز خود را در نمازخانه های درنظر گرفته شده بخوانند نیز استفاده می شود.

آمار رسمی و دقیقی از تعداد مسلمانان آمریکا  ارائه نشده است اما برآوردها نشان می دهد که در این کشور جمعیت اقلیت مسلمان بین 6 تا 8 میلیون باشد.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین