عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
لاله افتخاری:
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اوراق وقف باعث شده تا افرادی که از نظر مالی توان بالایی ندارند و مشتاق به انجام عمل نیک وقف هستند، موفق به برآوردن نیت خود شوند.
عقیق: لاله افتخاری، عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت وقف در جامعه، گفت: یکی از مهمترین تمهیدات دین اسلام در راستای دوراندیشی و تأمین آینده مسلمین و فرزندان ایشان، پایه ریزی سنت حسنه وقف است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از طرفی یکی از سنتهای نیکو، حسنه و با قدمت طولانی ادیان و مذاهب مختلف که مورد توجه و علاقه عموم مردم و اندیشمندان صالح و پیامبران الهی بوده و اسلام نیز بر آن تأکید ورزید و از سوی ائمه اطهار(ع) سفارشات فراوان یافت به گونه‌ای که مشروعیت آن بر کسی پوشیده نیست، وقف است، ادامه داد: لازم است مباحث مربوط به وقف که به عنوان یکی از احکام مترقی اسلام است مورد کنکاش قرار گیرد.

این نماینده مردم تهران در مجلس نهم،‌ با اشاره به اینکه اولین وقف مشارکتی که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در شهر ری با نیت ساخت بیمارستان تخصصی سرطان در حال انجام است، یک اقدام ارزشمند است، تصریح کرد: توزیع اوراق وقف باعث شده تا افرادی که از نظر مالی توان بالایی ندارند و مشتاق به انجام عمل نیک وقف هستند موفق به برآوردن نیت خود شوند.

وی با تأکید بر اینکه جامعه اسلامی ایران هرچه دارد بر مبنای قرآن کریم است، افزود: برگزاری مسابقات قرآن کریم که موجب گرد هم آمدن مسلمانان از کشورهای مختلف دنیا می شود باید طوری مدیریت شود تا استعدادها و ظرفیتهای دیگر که وابسته به قرآن کریم است، بارز شود.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین