عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۶۷۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
در آستانه روز جهانی قدس به رسم هر ساله جمعه آخر ماه مبارک رمضان مسلمانان روزه دار در اقصی نقاط جهان در حمایت از مظلومان فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند و فریاد هیهات مناالذله سر می‌هند.

عقیق:در آستانه روز جهانی قدس به رسم هر ساله جمعه آخر ماه مبارک رمضان مردم روزه دار جهان در حمایت از مظلومان فلسطین به خیابان ها می آیند و فریاد هیهات مناالذله سر می هند.

مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز به عنوان پایگاه های دینی و اعتقادی جامعه حضوری پر رنگ و نقشی تاثیرگذار در شکل گیری امواج خروشان مردمی در حمایت از مردم فلسطین دارند.

 

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: راهپیمایی باشکوه روز قدس مرهمی بر زخم مادران و کودکان غزه است

مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای از امت مسلمان برای حضور با شکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت کرد و راهپیمایی باشکوه روز قدس مرهمی بر زخم مادران و کودکان غزه دانست.

در اطلاعیه مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده است: هر چه از طول عمر پلید و نفرت‌آورِ صهیونیزم بین‌الملل و رژیم غاصب و تروریست آن میگذرد، صفحات خونین‌تر و دردناکتری نیز بر کتاب تاریخ فلسطین مظلوم افزوده می‌شود. رمضان تلخ مسلمانان در غزّه، آغشته به درد و زخم و فریاد است و حکایت افطارهای معصومانه یک ملت، که تنها طعم خون و خمپاره را احساس کرده است.

در این اطلاعیه تصریح شده است: مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با الهام از مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و تحت لوای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی آیت الله خامنه‌ای از آحاد امت مسلمان، برای شرکت در راهپیمایی پر شکوه روز جهانی قدس دعوت می‌کند تا بار دیگر بانگ نفرت و انزجار مسلمانان، از این همه درنده‌خویی و جنایت و سکوت آلوده به تزویر مدعیان حقوق بشر طنین‌انداز شود. انشاءالله این حضور پرشکوه، قلب انباشته از زخم مادران و کودکان غزه را مرهم نهد و مُشتی آهنین بر پیکر پلید و پوشالی این غاصبان عصیانگر فرود آورد، که، إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه: اتحاد مسلمانان بحران لاینحل امنیتی جهان سلطه است

مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت روز قدس در بیانیه ای با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در این راهپیمایی با شکوه ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فرا خواند.

در بیانیه مرکز مدیریت حوزه های علمیه ، آمده است: تدبیر و دوراندیشی حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی در پدید آوردن روز جهانی قدس و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و اعلام برائت از جبهه استکبار جهانی و رژیم اشغالگر صهیونیستی امروزه تبدیل به کانون خروش و صحنه غریو برائت از غاصبان و احساس اقتدار ملت های حق طلب و آزادیخواه در مقابل قدرت های استکباری و استعمارگر در اقصا نقاط جهان پهناور شده است.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: مدیریت حوزه های علمیه با دعوت از آحاد مردم وفادار به نظام مقتدر اسلامی جهت شرکت در این راهپیمایی با شکوه ملل مسلمان جهان را به دوری از تفرقه و اجتناب از اختلافات مذهبی فرا خوانده و اعلام می دارد ابراز تنفر و انزجار از استکبار جهانی، نشان از ایمان به قدرت لایزال الهی و سبب برافکندن نقاب تزویر و نفاق از چهره ی بازی خوردگان و فریب خوردگان است، چرا که امروزه اتحاد مسلمانان کابوس ویرانگر و بحران لاینحل امنیتی جهان سلطه شده است، تا جایی که از سر استیصال و درماندگی حمایت آشکار خود را از گروه های سرکوب گر تکفیری و با تروریست هایی که با ایجاد جنگ های کور مذهبی و فرقه ای به نفع دنیای استکبار و تامین مصالح و منافع سیاسی آنان گام برمی دارند، دریغ نکرده و با تمام امکانات از آن ها جانبداری می کند.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران: بانوان طلبه هم‌نوا با مردم جهان در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند

مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور در بیانیه ای، ضمن دعوت از آحاد مردم برای شرکت در راهپمایی دشمن شکن روز قدس، این راهپیمایی را خنثی کننده فتنه های آمریکا و اسرائیل بر ضد اسلام و مسلمین اعلام کرد.

در این بیانیه اظهار شده است: راهپیمایی روز قدس امسال از اهمیت فراوان‌تری برخوردار است. مسلمانان جهان در راهپیمایی امسال با نه گفتن به تفرقه‌ها و سر دادن ندای اتحاد نشان خواهند داد که با جان و مال خود از آزادگی و آرمان ملت فلسطین دفاع خواهند کرد و در کنار مردم مظلوم غزه می ایستند.

حوزه های علمیه خواهران تصریح کرده است: مدیریت، کارکنان و طلاب حوزه‌های علمیه خواهران، ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین، همگان را به شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت می‌کند. به امید برپایی نماز جمعه در قدس شریف و آزادی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی.

 

آیت‌الله سبحانی: مسلمانان باید سرزمین غصب شده فلسطین را آزاد کنند

آیت‌الله‌ جعفر سبحانی با محکوم کردن جنایات ددمنشانه صهیونیست‌ها در غزه اظهار کرد: مسئله فلسطین از مهمترین مسایل جهان اسلام است که باید همه در مقابل آن به وظیفه خود عمل کنند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: همه مسلمانان باید برای حفظ این میراث گرانبها تلاش کنند و در این رابطه باید همبستگی داشته باشند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: مسلمانان باید با ایستادگی در مقابل دشمنان، این سرزمین غصب شده فلسطین را آزاد کنند و قدس شریف را از چنگال صهیونیست‌ها درآوردند.

آیت‌الله سبحانی بیان کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای پس گرفتن بیت‌المقدس، ایجاد آمادگی جهانی مسلمانان است که آخرین جمعه ماه رمضان هر ساله با اندیشه حکیمانه امام راحل این بستر را فراهم کرد تا همه مسلمانان یک صدا فریاد آزادسازی قدس را سردهند.

وی گفت: راه نجات قدس، همبستگی همه مسلمانان و اتحاد آنها برای رسیدن به هدف و تلاش واقعی آنان در این مسیر است.

 

آیت الله نوری همدانی: عمر نکبت بار رژیم صهیونیستی رو به پایان است

آیت الله حسین نوری همدانی در آستانه روز جهانی قدس با صدور پیامی از عموم مردم به منظور اعلام حمایت از مظلومان فلسطین و غزه و ابراز تنفر از رژیم صهیونیستی دعوت کرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه به صهیونیست ها و اشغالگران که در طول دوران عمر ننگین شان کاری جز تخریب و کشتار و جنایت نداشته اند می گوییم که دوران عمر نکبت بار شما رو به پایان است و به تعبیر امام امت این غده سرطانی ریشه کن می شود, تصریح شده است: در خاتمه؛ ضمن محکوم کردن جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی، بر کلیه مسلمانان و آزادیخواهان جهان و ملت شریف و بزرگ ایران لازم است که با حضور پرشور و گسترده در راهپیمایی روز قدس، با قدم مستحکم و شعارهای کوبنده و پرشور تنفر خود را از این رژیم و جنایات مستکبران و صهیونیست ها اعلان داشته و حمایت خود را از همه مظلومان جهان به ویژه ملت مظلوم فلسطین به نمایش بگذارند و بدانند که نفس های رژیم صهیونیستی به شماره افتاده است.

 

آیت الله علوی گرگانی: روز قدس، روز غرش مسلمانان علیه استکبار جهانی و صهیونیزم بین‌الملل است

آیت الله علوی گرگانی با صدور پیامی از مردم برای حضور پرشور و دشمن شکن در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.
در بیانیه آیت الله علوی گرگانی آمده است: امت بزرگ اسلام، آزادگان جهان، ای آنان که قلبشان برای آزادی ، عدالت و امنیت می تپد، هنگام فریاد فرارسیده، روز قدس روز فریاد بر سر ظالمان و ستمگران، روز اسلام، روز تلاش برای آزادی مردم مظلوم و رنجدیده فلسطین، روز غرش علیه استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی است.

در این بیانیه تصریح شده است: اینجانب از تمامی مسلمانان جهان و دل‌سوختگان عالم درخواست می کنم که در روز قدس، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و بهترین و زیباترین یادگار امام راحل که رضوان خدا بر او باد، بالخصوص امسال که رژیم سفاک و جنایتکار اسراییل غاصب، مردم مظلوم و شریف غزه را مورد شدیدترین حملات قرار داده که یادآور نسل کشی صبرا و شتیلا است با حضور خود در راهپیمایی این روز، انزجار خود را از این همه ظلم و ستم و تجاوز استکبار جهانی و صهیونیزم بین المللی نشان داده و از مردم مسلمان فلسطین حمایت کنند. خداوند توفیق عنایت فرماید.

 

آیت الله غروی: مجامع بین‌المللی سکوت خود را در مقابل جنایات اسرائیل بشکنند

آیت‌الله سید محمد غروی با اشاره به اهمیت و جایگاه روز قدس اظهار کرد: روز قدس توسط امام خمینی(ره) برای همراهی با مردم فلسطین نامگذاری شد تا در این روز مردم جهان ضمن اعلام حمایت از مردم مظلوم فلسطین، رژیم صهیونیستی را محکوم کنند و با مردم ستمدیده همدردی کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: قدس قبله اول مسلمانان است و از اهمیت زیادی برخوردار است و رژیم صهیونیستی این کشور را غصب کرده و مردم بی گناه را آواره کرده است و به علت این ظلم ها، مردم فلسطین همواره مظلوم واقع شده‌اند و مورد کشتار و تهدید هستند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی فقط به فلسطین اکتفا نمی‌کند و از نیل تا فرات همه زمین‌ها را برای خودشان می‌دانند بنابراین همه کشورهای اسلامی توجه داشته باشند خطر صهیونیسم برای همه کشورهای اسلامی است و اینها از سوریه تا لبنان و اردن همه را برای خود می‌خواهند از این رو این تظاهرات روز قدس اهمیت بسیاری دارد و ما باید به خطر اسرائیل برای منطقه توجه داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: ملت ما امسال با شکوه تر از همیشه در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و با حضور خود از مردم غزه دفاع می کنند و مردم دیگر کشورها هم باید دولتمردان خود را تحت فشار قرار دهند تا صادرات نفتی و غیر نفتی خود را به اسرائیل قطع کنند و این کشور جعلی را تحت فشار قرار دهند.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: متاسفانه آزادی در کشورهای اروپایی وجود ندارد تا از مردم بی دفاع فلسطین اعلام حمایت شود، اما ملت‌های اروپایی با حضور خود در راهپیمایی قدس به حمایت از مردم فلسطین بپردازند تا رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار گرفته و از کشتار و حرکت ناجوانمردانه خود دست بکشد.
 

 

منبع:تسنیم
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین