عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۳۲۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۰
یک کارشناس مسایل مذهبی با بیان این‌که «در شب قدر مقدورات انسان تعیین می‌شود»، گفت: تقدیر به معنای سلب اختیار انسان نیست.

عقیق: علیرضا مهرانفر گفت: خداوند همواره راه اصلاح آدم‏‌ها را هموار کرده است؛ لذا در زمانهای مختلف به صورت مناسبتی مانند ماههای شعبان و رمضان و عملی مانند حج، زکات، نماز و روزه انسان را در مسیری قرار میدهد که نفسانیت خود را ضعیف کند، منتهی در شبهای قدر این موضوع ویژهتر است.

وی افزود: در شب‏های قدر انسانها چندین روز روزه گرفتهاند و معنویت اعمالی مانند حج عمره و خواندن مناجات شعبانیه به اوج زمینه نزدیکی به خدا رسیدهاند و میتوانند به راحتی موانع بین خود و خداوند را بردارند. این که شب قدر سه شب است وسایل و ابزاری برای انسان است که او را از یکنواختی خارج کند؛ چراکه همواره یکنواختی برای انسان آزاردهنده است و در این که دقیقاً مشخص نیست شب قدر چه زمانی است حکمتی وجود دارد که انسان از رحمت خداوند ناامید نشود.

وی اظهار کرد: در شب قدر مقدرات انسان نوشته می‌شود، ولی این موضوع به این معنی نیست که اختیار انسان تاثیر ندارد، بلکه انسان همیشه مختار است و تقدیر نسبی است.

مهرانفر تصریح کرد: سرنوشت انسان به برخورد او با قضایا مرتبط است و برخورد او تعیین میکند سرنوشت او خوب باشد و یا نه؟ به‌ عنوان مثال تقدیر شده است پولی به دست انسان برسد، ولی استفاده خوب یا بد از آن اختیار است؛ لذا تقدیر به معنای سلب اختیار از انسان نیست.

 

منبع:ایسنا
 211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین